Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Náš pes je prase... aneb co všechno se dá venku najít

Ano, říká se, že psi jsou trochu prasata, ve smyslu, že čím hnusnější věc najdou, tím raději se v ní vyválejí a čím smradlavější je jídlo, tím raději ho snědí. Ovšem já, jako nezkušený pejskař, brala tyto zvěsti s velkou rezervou

X+

Když Dášenka poprvé vzala venku do pusy posmrkaný kapesník, málem jsem dostala záchvat. No, nakonec vyhrál strach, že ho sní, tak jsem jí ho holýma rukama pracně vydolovala z tlamy. Podruhé a potřetí jsem se s ní o kapesník ještě přetahovala (už celkem v klidu), jenže pak jsem zjistila, že to bere jako náramnou zábavu a mnohem dříve ho pustí, když dělám, že nic. Navíc ho nežere, ale jenom trhá, protože ji to prostě baví.

Kapesník tedy vyřešen. Očuchávání psího čůrání, výkalů a popelnic se mi taky moc nelíbilo, no, ale to psi dělají, asi bych musela mít doma papouška, aby to bylo jinak. Dášenčinou oblíbenou zábavou se stalo i požírání všeho možného, od pohozených chipsů, přes kusy rohlíků a chlebů, až po neidentifikovatelné kousky různého jídla. To, že jsou ulice, křoví, trávníky, parky a lesy plné odpadků, jsem věděla dávno, ale až teprve teď jsem si začala detailně všímat, co všechno lidi vyhodí a hlavně KOLIK toho vyhodí. Ani z hlediska logiky nechápu, proč si někdo dá tu námahu, aby doprostřed lesa odvezl hromadu bordelu, místo, aby to pohodlně vyhodil do kontejnerů, které jsou všude. 

Vraťme se však na stupnici hnusných věcí. Nedávno nastal den, kdy se nic netušíc procházíme s naším milým pejskem po parku, když tu se najednou zastaví a začne něco požírat. Jaká je moje hrůza, když vidím, že to "něco" je psí hovno (pardon, ale musím to napsat přesně takhle, někdy je nutné nazývat věci pravými jmény). Nenapadne mě nic lepšího než se s křikem rozběhnout přímo k ní v domnění, že to požírat přestane. Jenže opět - hrozně zábavná hra - panička mě honí, jé to je sranda, Dášenka přede mnou začne kličkovat a poskakovat, navíc s tím hovnem v hubě, takže není možné ji chytit, natož zastavit. Musím tedy zase počkat, až ji to přestane bavit a dělat, že nic.

Nic horšího, než psí hovno neexistuje, myslím si bláhově a jsem přesvědčena, že už mě nic nerozhodí. Jenže! Poté, co jsme se přestěhovali hned k lesu, ukázalo se, že příroda chystá mnohé nástrahy. To takhle Dášenka jednou někam zaběhne, chvíli hrabe, vyběhne a z pusy jí kouká ocásek. Ano, chcíplá myš. Tu ji naštěstí z tlamy vylovil přítel, na to bych asi neměla. A zanedlouho přišlo vyválení se v přejeté žábě, chcíplých rybách, požírání mrtvého raka řičního (nevěřila jsem tomu, co vidím, když u rybníka něco vyhrabala a pak jí z pusy koukala klepeta). A další její oblíbenou pochoutkou se stal koňský hnůj. To si vždycky nabere do pusy pořádný kus a pak stačí, abychom se k ní přiblížili a zdrhá s ním pryč, protože ví, že se nám to nelíbí.

Další level přišel nedávno, když jsme vzali Dášenku večer na procházku po sídlišti. U nákupního centra najednou zalezla mimo cestičku a já o zlomek sekundy později vidím, že šlape v něčem mokrém. Ve svitu pouliční lampy se to krásně lesklo. Asi někdo něco vylil... Ale pak mi to došlo! Kousek před námi šla namol opilá holka ještě s flaškou ruce. Přijdu blíž. Ano, Dášenka šlape v čerstvích zvratcích a snaží se je sníst.

Toto zůstalo nadlouho nepřekonáno, až tuhle nastal zlom. Asi čtrnáct dní už chodíme cestičkou do lesa vedle níž leží balíček špinavých plín (taky bych ráda viděla individuum, které to tam vyhodilo...a nebo asi radši ne). Celých čtrnáct dní si jich ani nevšimla, přestože jsem vždycky čekala nejhorší. Když se tedy utvrdím v tom, že plíny Dášenku nezajímají, v ten den mi při cestě domů uteče a poskakuje a jak je rozjařená, vlítne do balíčku těch posraných plín, jedny vezme do huby a začne je cupovat. Zelený absorpční gel i s tím ostatním lítá vysoko a daleko do vzduchu, takže není možné se k ní přiblížit bez toho, abych byla taky potřísněna. Běžím za ní a na celé sídliště řvu: "Dášeno, vrať se, Dášeno dělej, vrať se, Dášeno pusť to, já tě zabiju!!!" Jenže ona pádí o to rychleji. Hrozná sranda, že... Pak si uvědomím, že musím změnit taktiku, i proto, že běží k silnici a já mám strach, aby nevlítla pod auto. Zvolním krok a dělám, že nic. Pes se opravdu zastaví, ale plíny nepouští. Následuje finální sprška zeleného gelu a výkalů. Vyhnu se jim, chytnu psa a táhnu domů.

Zakončím tím nejhorším, co doposud nebylo překonáno. Jdeme lesem, naivně si myslím, že jsem připravená na všechno. Jdeme a jdeme, když Dášenka zaběhne za strom a začne něco požírat. Pohoda, to bude šiška nebo ubrousek. Pak se v tom ale začne válet. Běžím k ní a děsím se nejhoršího. A je tam - lidský hovno! Ale ne tak ledajaký, prostě zrzavý, tekutý průjem a Dášenka v něm stojí, tlapky zrzavý, hřbet zrzavý a čumák zrzavý, jak se to snažila sežrat. Vytřeštěně na ni zírám. Dochází mi, že toho psa budu muset chytit za zrzavý obojek, abych ho připnula na vodítko a odvedla domů. Moje první myšlenka je Dášenku nechat v lese a utéct. Inu...........ovšemže to neudělám. Jenže v momentě, kdy se snažím uklidnit, tomu holčička nasadí korunu. Má ze všeho zase obrovskou srandu a zřejmě ji nenapadne, že já bych z toho srandu neměla, takže se najednou rozběhne a celou mě radostí poskáče těma svýma zrzavýma tlapkama. Její pohled říká:" Hele, co sem našla! To je super, co?" Už ani nevím, jestli se mám smát nebo brečet. Chytnu psa, vtrhnu domů, hodím ho do vany, od hlavy k patě vydrhnu mýdlem a pak další dvě hodiny drhnu koupelnu a předsíň - zkrátka všude, kde našlapala. Všechno oblečení naházím do pračky, následně vydrhnu sebe a zakončím to třemi panáky vodky. 

Nyní už se pomalu začínám smiřovat s tím, že náš pes je prostě prase a za papírové kapesníky ho dnes už jen chválím s ulehčením, že nenašek něco horšího. Ovšem odmítám se smířit s tím, že lidé jsou prasata ještě mnohem větší. A taky se trochu obávám, co Dášenka objeví příště, aby byl překonán i tenhle level. Zbývá snad už jen mrtvola...

 

 

 

 

 

Autor: Alena Šnajdrová | pondělí 21.4.2014 22:17 | karma článku: 21,12 | přečteno: 2481x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,85 | Přečteno: 593x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 844x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3723x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,86
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik