Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I učitelky se musejí přezouvat

Před sedmi lety jsem nastoupila na základku jako učitelka. První den si tam nakráčím v krásných šatech a lodičkách, aby mě zástupkyně hned poslala se přezout. A jaký div se zračí v její tváři, když zjistí, že nemám do čeho.

Upozornění na úvod - nic hlubšího v následujícím článku nehledejte, protože to tam není. Prostě se ráda hezky oblékám a nesnáším, když se mi to snaží někdo překazit. A taky nerada zabíjím jinak ladící oblečení jedním otřesným prvkem.

Přicházím tedy na svou historicky úplně první hodinu na nové škole, kde si mě hned odchytí paní zástupkyně, že se projdeme po budově, abych se trochu zorientovala, a při té příležitosti mě zavede i do mého kabinetu. Inu, proč ne, aspoň se v tom obřím prostoru lépe vyznám a zítra už snad trefím sama.

Asi po dvaceti minutách je naše prohlídka téměř u konce, poněvadž začátek první hodiny se nekompromisně blíží. Nacházíme se před třídou, kde všechno vypukne. "Tak si můžete teď zajít do kabinetu...", mávne zástupkyně rukou směrem ke dveřím naproti. "To je dobrý, já nepotřebuju, můžeme jít hned do třídy", odvětím s úsměvem. "No snad se PŘEZUJETE a tu tašku si tam taky necháte." Vyrazí mi dech. "Promiňte, ale já nemám přezůvky, nenapadlo mě...." "Ano, jistěže se učitelé taky přezouvají. No, tedy ZÍTRA. Ale tu tašku si odnesete", zní nekompromisní rozkaz a já si rázem připadám jako žáček, kterýho nachytali ve škole v botách a on ví, že bude zle. Bohužel podobné situace mě zas a znova házejí sympatiemi právě k oněm žáčkům, i když už se nacházím nějakou dobu na druhé straně barikády a měla bych se asi podle toho chovat. Ovšem jako TAKOVÁHLE učitelka?! To snad radši ne.

"Ale já v tý tašce mám věci, který v hodině potřebuju", pokusím se ještě namítnout. "Ale prosimvás, co tam máte tak důležitýho?" "No, tužky, zápisník, pití..." "Tak si to vyndáte a vezmete s sebou. A pití stejně nepotřebujete, žáci nesmějí v hodině pít, takže nebudete ani vy. Napijete se o přestávce." Jak je to jednoduchý, že? Vše se dá krásně vyřešit. Ale sakra, já snad špatně slyším. Už za nás, před dvaceti lety (a to jsem tehdy považovala školství za poměrně totalitní), jsme směli na základce po dovolení pít a na střední i bez, kdykoli jsme potřebovali. A učitelé? Ty směli taky a dokonce bez dovolení - spousta z nich, včetně naší třídní, si nosila do hodiny hrneček s kafem, přičemž by nikoho tehdy nenapadlo vidět v tom problém. Když učitel téměř neustále mluví, je jasný, že potřebuje pít, i kdyby žáci tedy nakrásně nesměli.

Radši zalezu do kabinetu, vyndám zmíněné věci, ale hned vím, že až zástupkyně zmizí z dohledu, kabelka i láhev poputují hezky se mnou do třídy. Nebudu přece sušit hubu. Nesmyslný zákazy jsou od toho, aby se porušovaly, že. Takže asi tak. Následně ještě dumám nad přezůvkami. Za nás se učitelé na střední nepřezouvali a co si matně pamatuju, na základce taky ne. Ovšem pravda je, že si jasně vybavuju, jak jsem se ve svých patnácti (právem) rozčilovala, že je to nefér - proč my musíme a učitelé ne, když špínu nosíme do školy všichni stejnou. A pokud je tedy důvodem čistota, není to spravedlivý a především to nedává smysl. Takže dobře, akceptuju. 

Jenže moje estetické já uvnitř křičí, že přece nemůžu každý den zabíjet krásný šaty nebo lehkou halenku nějakejma hnusopantoflema, jaké nosí většina kolegyň. Přijde mi to prostě otřesný. Nakonec vymyslím jednoduchou věc - jde přece o hygienu, takže defacto pokud bude obuv čistá, může být každýmu fuk, co mám na nohou, ne? Doma teda vyhrabu pěkný, venku téměř nenošený balerínky, ještě je pro jistotu umyju a vítězoslavně přitáhnu do školy.

No to byste nevěřili, co se rozpoutá. Mezi záplavou hnusopantoflí jsem evidentně jako pěst na oko, takže už mi od rána kolegyně významně zírají na nohy, až se najde jedna (shodou okolností ta z mýho kabinetu, která má - hned vysvětlím - nejmenší právo mě zpovídat), která prohlásí: "Ty se nepřezouváš?" "To JSOU přezůvky, do školy jsem přišla v jiných botách", ukážu k věšáku v rohu kabinetu, kde si trůní červený lodičky. Nejmenší právo má proto, že zrovna ona si mohla všimnout, jak se věcí mají, když se namáhala všímat si, že nemám hnusopantofle. A nebo pochopila, ale potřebovala mi demonstrovat, kdo je tady pánem. V budoucnu to totiž předváděla velice často, ale to už nechám třeba na jiný článek.

Jak se situace vyvíjela dál? Inu, ještě se našlo pár takových, které se na mě obořily, že se snad nepřezouvám, a bylo jim vše vysvětleno stejně jako kolegyni z kabinetu, tudíž se posléze omezily jen na významné mračení se. Další zůstaly od začátku do konce u zírání nebo zmíněného mračení a některým bylo vždycky opravdu fuk, co nosím na nohou. Já si posléze přinesla ještě jeden pár balerínek - rozuměj černé k tmavým outfitům a losové ke světlým - a nechávala je při odchodu ze školy v koutě kabinetu pod zrcadlem, aby bylo jasno, že na ven mám JINÉ boty. V podobných případech si vždycky vzpomenu na jedno video, kde dotyčný (mimo jiné) povídá:" Proč platíš tam, nebuď blbej, neplať, nezáviď mi, ne, tak neplať taky, co závidíš?" https://www.youtube.com/watch?v=SBo4We5Qn6w

No a vše se definitivně vyřešilo, když jsem odešla na střední školu, kde se nepřezouval nikdo a všichni pili, kdy chtěli.

Autor: Alena Šnajdrová | pondělí 30.1.2023 18:31 | karma článku: 35,35 | přečteno: 3704x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,53 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik