Tisíc a jedna noc XIV: Zoufalci

Noc boření mého přesvědčení - ale já se nedám. Čas, kdy vidím lidi černobíle v domnění, že tak je to správně. Noc ostrých slov a žádné pokory. Nepsané heslo zní: Ty kluci nejsou Zoufalci, to ty je z nich děláš!

Přes týden mi vrtalo hlavou, jestli je možné, aby Igorovi bylo šedesát tři. Bohužel čím víc nad tím přemýšlím, tím víc si začínám připouštět možnost, že to možné je. Začíná mě to zneklidňovat a to mě zneklidňuje. Jakoby to nebylo jedno!

Nic naplat, vydala jsem se zase na Hrad. Tentokrát sama. Kvůli své zvědavosti jsem ochotná se i ponížit a jít přímo za ním. A vlastně proč řešit, co si kdo o mně bude myslet? I když se jedná o Igora. Já za ním toužím jít, tak to udělám. Pokud nebude mít čas nebo nebude chtít, řekne a já odejdu. Na tom přece vůbec nic ponižujícího není. Tohle si opakuju pořád dokola a nepřestávám ani když otvírám dveře do salonku. Jaká změna oproti minulé návštěvě! Nikde ani noha, a když říkám ani noha, tak ani ta Igorova. Sevře mě hrůza, že třeba odjel pryč a já se ho dnes nedočkám. Nasucho polknu, když se objeví Kamila a s úsměvem pozdraví. "Dobrý den, prosím Vás, je tu Igor?" vyhrknu. "Není, ale za chvíli dorazí, můžete na něj počkat - přinesu Vám něco k pití?" "Děkuji, dám si červené víno." 

Tak tedy čekám... Víno už mam vypito, ale pořád čekám. Připadám si hloupě, skoro jako Zoufalec, jenže si nemůžu pomoct. Ale kdeže Zoufalec! Rychle zaplaším ty myšlenky. Já jsem schopná se zvednout a odejít a nikdy už nepřijít, když nejsem vítaná. Naproti tomu Zoufalce vyhodíš dveřma a přileze oknem!
Když už už vítězí moje hrdost a já se chci zvednout, najednou se rozrazí dveře a dovnitř se nahrne rozesmátý Igor. Jeho zrak hned padne na mě: "Jdeš za mnou?" "Asi tak... máte čas?" Kývne. "Počkej, přinesu si kafe a dýmku." "No jo, bez toho byste byl jako nahý", ušklíbnu se. "Co říkáš? Že mám přijít nahý?" "Jen to ne", sepnu ruce. On se řehtá, tím svým nezaměnitelným způsobem. Ano - a už zase kašle.

Obejde mě chlad. Asi bych si měla dát ještě jedno víno, dneska je v salonku nějaká zima. Aby ne, venku už cítím podzim. Ač polovina srpna, cítím tlení, hlínu, žloutnoucí listí. Vždycky každý rok skoro ve stejnou dobu. A dnes se ještě k tomu i ochladilo na podzimní teplotu. Abych tak ještě nastydla. Jen to ne! Začnu být nervózní - ruce i nohy mám celé promrzlé. Zajdu tedy za Kamilou a poprosím ještě o jedno víno. Asi se opiju. Ha, ha, já určitě, zarytý odpůrce opíjení. To nikdy. Musím si dávat pozor. Ale dvě vína mi snad neuškodí.

Jak tak přemýšlím, už si to ke mně šine Igor se skleničkou v ruce. "Tady máš, ať jsi povolnější." "To byste mi jich musel přinést aspoň deset, abych se s váma vyspala." "A kdo tady mluví o sexu?" mrkne na mě. "Ale jestli chceš, dám ti vína, kolik chceš." "A o čem teda mluvíte? Vy si ze mě děláte srandu!" rozčiluji se naoko. "I když, pokud by mě litr vína zahřál, dneska bych to snad riskla", postěžuji si. "Je ti zima?" "Jo, dost, dneska tu máte pěkně chladno." Pokrčí rameny. "To chce sex..." "No, to, určitě, v tom případě vám je asi horko pořád." "Nestěžuju si... Co kluci?" "Na nic", ušklíbnu se. "Jak to?" "Samý Zoufalci!" "Zoufalci?" zvedne obočí? "Kdo jsou to Zoufalci?" "To je hrozně jednoduchý", rozohním se. "Takový ty chudinky, který mě strááášně zbožňujou, dolejzaj, nemaj naprosto žádný sebevědomí, koukaj na mě smutnejma, psíma očima a i když jim desetkrát řeknu, že s nima nechci chodit, nejsou schopný dát pokoj." "Tak jsou do tebe zamilovaný, ty ses nikdy nezamilovala?" "Pche, zamilovaný, houby zamilovaný, Zoufalci to jsou, pověsej se na první holku, která se s nima baví. Navíc já! Já poznám, když mě někdo nechce a umím si dát odchod. Neponižuju se, nedolejzám. Zeptám se jednou, a když ne, tak ne!" "Každej není tak silná osobnost jako ty..." prohodí. Zarazím se. Nevím, proč, ale trochu se zastydím. Snad proto, že vypadám, jakobych se vyvyšovala. A před ním mi to vadí ještě víc, asi proto, že nechci vypadat omezeně, že někoho odsoudím a hotovo. Ještě aby si myslel, že jsem hloupá holka! "Ale to přece není o osobnosti. To je o tom, že když někdo nechce, tak nechce a co já s tím nadělám?! Přece se nedá vynutit, aby se mnou někdo chtěl chodit. A když budu dolejzat, úplně se tomu druhýmu znechutím. To je to poslední, co chci", vysvětluji smířlivěji. Nic neříká, jen se na mě zamyšleně dívá.

"Nevím, co mám dělat, aby pochopili, že s nima nechci chodit", začnu zase. "To nepochopí, když se s nima budeš bavit. Pořád mají naději a budou to zkoušet." "Ale jak naději? Když řeknu ne, znamená to ne!" "Když žena říká NE, znamená to MŮŽE BÝT, když říká MŮŽE BÝT..."znamená to ANO", skočím mu do řeči. To si moc dobře pamatuju, tohle vaše přesvědčení." "Ale tak to je", dnes už poněkolikáté pokrčí rameny. "To si nemyslím!" "Víš co znamená myslet?" Zavrtím hlavou. "H....o vědět." "Úžasný, to si budu pamatovat", odseknu ironicky. "Hodná holčička", pohladí mě po vlasech.

"Počkat, ale abych se vrátila k těm Zoufalcům..." "To je ošklivý slovo, neměla bys ho používat." "Ale je trefný, jak jinak jim říkat, když oni prostě Zoufalci jsou?!" "Nemyslím, že oni jsou, ty je z nich děláš. Jsi prostě silnější." Lichotí mi, velice mi lichotí. "Hmm a co teda s tím?" "Nebav se s těma klukama." "No, jenže s většinou z nich se strašně dobře povídá, můžu se s nima bavit skoro o čemkoliv." "Takže je vlastně chceš." "Nechci - teda nechci s nima nic mít, jen jsou prostě často dobrý - jako lidi myslim." "A když jsou tak dobrý, proč je teda nechceš?" "Já nevim. Jsou nepřitažlivý, nesebevědomý, vlezlý a tak..." "Ale stejně je vyhledáváš. Ty si chuděry najdeš, přivážeš k sobě a pak nechceš. Uděláš z nich Zoufalce." "Můžou si za to sami", odseknu...

Autor: Alena Šnajdrová | sobota 3.1.2015 23:01 | karma článku: 7,01 | přečteno: 451x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,53 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik