Tisíc a jedna noc VIII: Jistota

Noc drtivého dopadu. Však každý dopad je zmírněn, pokud jsme vnímaví. Noc, kdy se srdce zatvrdilo a přísahalo, že už nikdy nebude trpět. Nepsané heslo zní: Jsou lidé, kteří si myslí, že jejich pohled je uhrančivý - a přitom je to pohled šílence.

Bylo mi zle. Opravdu. Několik týdnu jsem se cítila bídně, ale věděla jsem, že nemůžu nic dělat. Jen se s tím prostě naučit žít. Bohužel mě však pořád sžíraly otázky typu: Proč se mnou nemluví? Proč mi nechce nic říct? Proč se tak chová? Proč, proč, proč........? Jenže co s tím?! Cítím, že čím víc budu tlačít na pilu, tím víc se Zdislav zatvrdí. K ničemu to nepovede. Tak jsem se tedy snažila žít jako obvykle - navenek jsem vypadala normálně, ale uvnitř to vřelo. Pravdou však je, že za nějakou dobu jsem dosáhla jakéhosi pocitu smíření se s osudem. A právě když jsem se dostala do tohoto rozpoložení, něco mě zaválo opět do salonku.

Vzala jsem holky jako za časů před Zdislavem a šla se jen tak pobavit. Třeba tam ani nebude, a když, tak co, utěšuji se. Nemusím si ho všímat, salonek je veřejný, proč bych se měla cítit špatně, že tam jdu? On má máslo na hlavě, já nic špatného neudělala. Ovšem všechny argumenty vezmou za své, když vstoupím do dveří a on mě málem porazí. V ruce podnos s pitím, zubí se jakoby nic. "Ahoj, co ty tady, dlouho jsem tě neviděl!" Pěstí mezi oči! "Ahoj, usměju se také a snažím se zachovat klid. Posadíme se, on zmizí, a tak se odebereme dolů, do přítmí orientálních závěsů a barevných lamp. Ani v křesílkách se neuvolním, jsem pořád jako na trní z jeho přítomnosti. Ještě to zdaleka nepřešlo. Hlavně proto, že celou situaci vnímám jako nedořešenou. Je to jedna z mála nocí, kdy si na Igora ani nevzpomenu. A možná právě proto se objeví. "Nazdárek, slečny", vystoupí halasně zpoza závěsu. "Ty žiješ?" kývne na mě. "Už to tak vypadá", odseknu. Docela drzé od něj, naštvu se v duchu. "Copak, dlouho jsi tu nebyla." "No, když máte sluhy neschopné pronést rozhodné slovo, to se to sem potom chodí těžko." "To se stává", pokrčí rameny. Sakra, to jsou všichni jako navedení? Doufala jsem, že ho trochu vyprovokuju a on mi aspoň něco naznačí. Spletla jsem se. Už jsi holka zapomněla na mužskou loajalitu? Je bezbřehá. "Stav se za mnou nahoře", utrousí najednou a otočí se k odchodu. "Bylo mi potěšením, dámy", naznačí smeknutí klobouku, který nemá.

"Holky, já jdu teda na chvíli nahoru", zvedám se za okamžik. "No jasně", zazubí se Nina. "My to tu snad bez tebe vydržíme", pronese Nora. Tak přece, určitě mi řekne něco o Zdislavovi! Beru schody málem po dvou. Igor sedí v křesílku hned u schodů a nacpává si dýmku. Líně se na mě usměje: "Tak co, půjdeme ke mně do pracovny a dáme vodku?" "No, to teda ani náhodou", vypálím bleskurychle. Dá se do šíleného smíchu. "No fakt, tam budeme mít klid, tady není", pohodí hlavou k několika tlustým Arabům, kteří už zase okupují horní patro salonku a velice hlučně se baví. Cítím se nejistá, přecházím do útoku: "Radši snesu trochu rámusu než se nechat opíjet a kdoví co ještě." "Kdo mluví o opíjení? Dáme panáka, pokecáme, ne..." "To můžem i tady." "Chceš vodku, fakt?" chytne mě za slovíčko. "Jo, to by se Vám líbílo, co? Opít a zneužít!" "Ne... žádný zneužití, sama bys chtěla! Mám tam pěknou pohovku, v pracovně..." Aha, tak to bude asi ten tajemný výklenek s dveřmi, odkud vždycky vychází. Teprve teď si dávám dvě a dvě dohromady. "Jen si to nechte pro nějakou jinou, ta bude určitě ráda." "Dobře, nechceš, nechceš..." pokrčí rameny. "A jak se máš?" "No, nic moc..." "Kluci zlobí?" zeptá se nevinně. Určitě to ví...všechno. Tenhle chlap má oči a uši všude. A kde nemá oči, to pozná nebo si domyslí. "Jo, to teda zlobí, hlavně tady jeden váš." Zase se začne prohýbat v záchvatu smíchu. On si snad ze mě dělá legraci nebo co? "Jo, to jsem viděl, jak jsi odtud vyletěla jako střela. Grr, sršely z tebe blesky na všechny strany." "Jste si všim, jo?" odseknu ironicky. "Jsi vraždila pohledem, brr, bál jsem se, že na mě budeš chrlit oheň." "Ha, ha, hrozná sranda. Radši mi řekněte, proč mě ignoruje." "To se stává..." "Jak - to se stává? To snad má nějakej důvod, ne?" "Je mladej...nezkušenej..." "No hlavně že vy jste zkušenej kmet." "Nebuď drzá." "Tak o co tady jde?" začíná mi docházet trpělivost a musím si přiznat, že jsem do salonku přišla hlavně proto, že jsem doufala v obrat. Samozřejmě k lepšímu. Naděje umírá poslední a nejistota mě ničí. "Zeptej se ho." "Výborná rada, jednoduchý jako facka, že? Proč mi to nemůžete říct?!" "Já to nevím." "To Vám tak věřím!" "No, no, no, nerozčiluj se. Pojď, naliju ti panáka." "Nechci", odseknu. "A proč na mě támhleten chlap tak čumí?" rozhohním se nahlas. Nějak mě všechno štve. "Čumí", přitaká Igor. "A je přesvědčený, že jeho pohled je uhrančivý, intenzivní, že mu žádná neodolá. Jsou takový, který to trénujou doma před zrcadlem", vykulí oči způsobem, který mě chtě nechtě rozesměje. Tváří se jako kdyby to neměl v hlavě v pořádku. "Hrozně si na tom zakládají a přitom mají pohled blázna." To už se směju na celé kolo. "Jo, takhle se tváří šílenci. Viz ten kluk dole." Hm a já si už několikrát říkala, jak uhrančivě se na mě Zdislav dívá...

Když se po dlouhé době konečně odeberu za holkama dolů, na schodech se skoro srazím se Zdislavem. To mi ještě chybělo! Ale vlastně...nemám už co ztratit. V ten moment vím, že musím něco udělat. "Hele, já nechci pořád otravovat, jenže tahle situace mě docela deptá. Chci tě", vyleze ze mě. Mladík se zarazí, vteřinku jako by se zamyslel a pak pronese. "Tak prosím chvilku počkej, musím ještě obsloužit pár lidí, ale pak za tebou přijdu." Nevím, jestli se mám radovat, ale v každém případě se věci pohnuly.

Čekám. Sedím sice s holkama, ale nevnímám je. Něčemu se směju, nevím čemu. Čas se hrozně vleče. Ale pak konečně dorazí. Předpokládám, že si mě vezme stranou, jenže on si k nám přisedne a kamarádky nekamarádky začne ze sebe chrlit vysvětlení. "Víš, já hrozně nerad říkám takovýhle věci, není mi to příjemný, asi jsem srab..." No, skvělé, to to pěkně začíná. "Ale měl jsem dívku, chodil jsem s ní přes rok a půl, byla to moje první láska. A nedávno jsme se rozešli. Jenže teď jsme se dali zase dohromady, prostě sme se rozhodli, že se k sobě vrátíme. Ty jsi moc hezká a milá holka, tak se prosím tě nezlob." Ano! A je to tady, konečně! Najednou si připadám jak v jiném světě. Co mi to tu povídá? "V pohodě, to je dobrý, jsem ráda, žes mi to řekl, díky", slyším sama sebe říkat, jako by se nic nestalo. Něco uvnitř mě se však rozsypalo. Ostrá bolest posledních několika týdnů odchází a mění se v rezignaci. Cítím prázdnotu, otupělost, únavu. Zdislav s ulehčením odchází a mě zbylo...vlastně co mi zbylo? Plakat nedokážu, zlobit se nemůžu, omdlít nehodlám. "Tak asi půjdeme domů, což?" obrátím se k Noře a Nině.

Autor: Alena Šnajdrová | úterý 10.6.2014 1:03 | karma článku: 5,65 | přečteno: 234x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,54 | Přečteno: 572x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3721x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik