Tisíc a jedna noc V: Vodka

Noc překvapení, pobláznění a velkých očekávání. Naivita mladé duše má zelenou. Této noci se káže voda a pije vodka. A nebo naopak? Nepsané heslo zní: Vyřiďte pánovi, že vodku nepiju!

 

Až pozdě jsem si uvědomila, že skrz rozčilení a notnou dávku soustředění se hlavně na svou osobu, jsem se nezeptala na jeho jméno. Jaká škoda! Zlobím se sama na sebe, poněvadž na takovou věc obvykle nezapomínám. Jenže stalo se. No, snad budu mít ještě spoustu příležitostí tu chybu napravit... Ovšem co čert nechtěl, on jakoby se mi od té doby vyhýbal. Zmizel z povrchu zemského či co? Pokoušela jsem štěstí několik týdnů, jenže on se snad vypařil. Zato sluha se zlatými zuby nás obdarovával svou pozorností dost a dost. Všechna se nesla ve stejném duchu - posměšné nadřazenosti, již s obdivuhodnou pečlivostí vkládal do svého výrazu, gest i slov, aby nám dal najevo, jak nesmírně pohrdá vším co děláme, říkáme i neříkáme. Často si potom sedl ke stolečku vedle, tak, aby na nás (myslím, že hlavně na mě) dobře viděl a zatímco si neustále nacpával dýmku novým a novým tabákem, vysílal k nám provokativní pohledy. Hnusilo se mi na něm snad úplně všechno. Jeho vzhled i chování - to snad ještě více. Nejradši bych mu dala pěstí přímo do rypáku, tu dýmku vykopla z huby a rozšlapala na milion kousků a na závěr ho počastovala těmi nejhoršími nadávkami, které by mi přišly na jazyk. Prostě jsem jej nemohla ani cítít, vařila se mi krev v žilách, když jsem ho jen viděla. A on to věděl. Proto provokoval. Vždycky jsem se nechala a řekla mu něco pořádně ironického. Jenže jemu to nevadilo. Pokaždé jsem mu v koutku úst zahlédla zase jen o něco posměšnější úšklebek. Dobíral si mě a to mě dohánělo k šílenství.
 

Dnes tomu nebylo jinak. Přišel, vycenil svoje zlaté zuby, v ruce podnos s nápoji. "Fuj, čokoláda, jak to můžete pít?" "My to nepijeme, jen se tady na to celý večer díváme a dumáme nad tím, proč Vás tak trápí, jak to někdo může pít!" odseknu. Záchvat křečovitého smíchu. Jaký rozdíl to byl! Když se podobným způsobem smál ON, vždycky mě nakazil a cukaly mi koutky. Teď? Teď mi cukala pěst v neodolatelném nutkání vyrazit mu ty blýskavé zuby. Už nic neřekl, ale jak jsem přepokládala, sedl si kousek vedle nás, tak aby měl dobrý výhled a začal si vehementně nacpávat dýmku. "Vidíte to? Ten idiot už zase provokuje?!" "Je to blbec", pronese Nina. "Nevšímej si ho" radí Nora. "Jak si ho nemám všímat, když mi kouří přímo pod nos?" "Ale o to mu přece jde, fakt, kašli na něj", stojí si za svým kamarádka. "To tak, aby si ještě myslel, že si necháme všechno líbit!" Zvednu se a jdu k němu. "Byl byste tak laskav a přestal nám kouřit do obličeje?" vyjedu na něj. Rozvalí se v křesle ještě víc, posměšně zvedne obočí a už zase vidím ten úšklebek. Já ho snad zabiju! "Nejste náhodou nějaký nedotejkaný, holky? Tady není zakázaný kouřit, tak proč bych nekouřil?" "Asi proto, že je to hnusný!" "Říkáš ty..." Cože, on mi jako tyká??? Tak to přehnal, chlapeček. "Ano, říkám já, ale chápu, že někdo jako ty to nechápe." Pokrčí rameny. Ani se nehne a vyfukuje dál oblaka dýmu. Cítím, že prohrávám. Nasupeně se otočím a vrátím se ke stolku. Tohle si teda vypije!

Sedím naštvaně u stolku a stěžuju si holkám, když se u nás objeví ta krásná zlatovláska. Dlouho tu nebyla. Je na ní vidět únava, i když i tak vypadá krásně. Zaznamenám, jak se po ní ten ubožák mlsně podívá. Tak na tu ani nemysli, blbečku, na tu nemáš, kdyby ses rozkrájel, pomyslím si s notným zadostiučiněním. Dívka nám chce odnést vypité hrnečky, jenže jeden upustí a převrhne na stůl. Naštěstí je prázdný, ale já zaznamenám, jak šíleně se jí klepou ruce. Pohlédnu na ni. "Promiňte, už jsem strašně unavená", omluví se. "Měla byste si jít odpočinout", řeknu. "Asi ano, dnes už opravdu nemůžu." Zanedlouho kolem nás projde bez uniformy a zástěry, jen v lehkých květovaných šatech. Zdůrazňují její ladnou postavu, a přestože je unavená, působí svěže. Míří ven vstříc smrákající se náruči. Ve dveřích se ještě ohlédne a zamává kamsi dozadu. Nevím, komu to přátelské gesto patří...

Noc pokročí, venku již panuje hluboká tma, provokatér se konečně odsune někam z našeho dohledu a doslechu a my se navíc přesuneme do dolního salonku, kde se uvolnilo místo. Nastal opět čas na karty. Uvelebíme se na polštářích a vdechujeme tu atmosféru. Zaberu se do výkladu, dnes vidím nové souvislosti, což mě naprosto pohltí. Ani si nevšimnu, že se u nás objevila nová tvář. Mladý muž s dlouhými tmavě hnědými vlasy mě se zájmem sleduje. "Tady Vám Pán posílá pozornost" a postaví přede mě panáka s čirou tekutinou. Zlomek sekundy nechápavě zírám, avšak rychle se vzpamatuji. Lehce malou skleničku odstrčím. "Tak vyřiďťe pánovi, že vodku nepiju", odvětím ostře. Odběhne. Za moment je zpátky. "Pán Vám vzkazuje, ať to aspoň zkusíte a malinko ochutnáte." "Řekněte mu, že opravdu nechci." Sluha tedy vezme skleničku a odnese ji pryč. Byla v ní obyčejná voda. Jenže to jsem tehdy nezjistila...

Za chviličku se ten mladík vrátí a já si ho konečně pořádně prohlédnu. Lehce znervózním a doufám, že to na mě není vidět. Moc se mi líbí, ačkoliv se mu přes celou tvář táhne hluboká jizva. Vlastně mu to ještě přidává na přitažlivosti. Jakpak k ní asi přišel? Že by v nějaké drsné rvačce? "Viděl jsem, že vykládáte karty..."začne pomalu, "mohla byste mi taky někdy vyložit?" Úplně ve mě hrkne. Žádá mě snad o schůzku? To se mi snad ještě nestalo. Ach, jak strašně bych se s ním chtěla sejít. Sama. Musím chytit příležitost za pačesy. "Ráda...kdy by se Vám to hodilo?" zeptám se přímo. "Já nevím, kdykoliv. Klidně brzy." "Třeba zítra?" vyhrknu. "To by šlo, tak zítra se na Vás těším." "A kde se sejdeme?" "Přijďte sem, mám tu práci." "Dobře, budu se těšit." "Já taky", mrkne na mě šibalsky a kdybych neseděla, snad by se mi podlomila kolena. Je okouzlující. "Teda Ell", vykrnou holky nevěřícně, když se odporoučí. "Ty sis s nim normálně domluvila rande!" "Už to tak vypadá", vydechnu. "Tak to se mi teda ještě nestalo, chápete to?" "Líbíš se mu, no", zhodnotí Nina.

Domů odcházím s neskrývaným nadšením. Nemůžu se dočkat zítřka. Těším se na něco krásného, co se určitě stane. Konečně jsem našla někoho, kdo se mi líbí a má o mě zájem!

Autor: Alena Šnajdrová | pondělí 24.3.2014 1:50 | karma článku: 4,57 | přečteno: 287x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,22 | Přečteno: 545x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 831x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitel ČT považuje Etický panel za důležitý. Hledá nové členy

24. dubna 2024

Před Velikonocemi rezignovali členové Etického panelu České televize (ČT) kvůli sporům s ředitelem...

Rusové ostřelovali Charkov, Ukrajinci zasáhli ropné sklady u Smolenska

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  10:59

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě změní oproti tomu, jak to původně navrhla vláda....

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,74
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik