Tisíc a jedna noc V: Vodka

Noc překvapení, pobláznění a velkých očekávání. Naivita mladé duše má zelenou. Této noci se káže voda a pije vodka. A nebo naopak? Nepsané heslo zní: Vyřiďte pánovi, že vodku nepiju!

 

Až pozdě jsem si uvědomila, že skrz rozčilení a notnou dávku soustředění se hlavně na svou osobu, jsem se nezeptala na jeho jméno. Jaká škoda! Zlobím se sama na sebe, poněvadž na takovou věc obvykle nezapomínám. Jenže stalo se. No, snad budu mít ještě spoustu příležitostí tu chybu napravit... Ovšem co čert nechtěl, on jakoby se mi od té doby vyhýbal. Zmizel z povrchu zemského či co? Pokoušela jsem štěstí několik týdnů, jenže on se snad vypařil. Zato sluha se zlatými zuby nás obdarovával svou pozorností dost a dost. Všechna se nesla ve stejném duchu - posměšné nadřazenosti, již s obdivuhodnou pečlivostí vkládal do svého výrazu, gest i slov, aby nám dal najevo, jak nesmírně pohrdá vším co děláme, říkáme i neříkáme. Často si potom sedl ke stolečku vedle, tak, aby na nás (myslím, že hlavně na mě) dobře viděl a zatímco si neustále nacpával dýmku novým a novým tabákem, vysílal k nám provokativní pohledy. Hnusilo se mi na něm snad úplně všechno. Jeho vzhled i chování - to snad ještě více. Nejradši bych mu dala pěstí přímo do rypáku, tu dýmku vykopla z huby a rozšlapala na milion kousků a na závěr ho počastovala těmi nejhoršími nadávkami, které by mi přišly na jazyk. Prostě jsem jej nemohla ani cítít, vařila se mi krev v žilách, když jsem ho jen viděla. A on to věděl. Proto provokoval. Vždycky jsem se nechala a řekla mu něco pořádně ironického. Jenže jemu to nevadilo. Pokaždé jsem mu v koutku úst zahlédla zase jen o něco posměšnější úšklebek. Dobíral si mě a to mě dohánělo k šílenství.
 

Dnes tomu nebylo jinak. Přišel, vycenil svoje zlaté zuby, v ruce podnos s nápoji. "Fuj, čokoláda, jak to můžete pít?" "My to nepijeme, jen se tady na to celý večer díváme a dumáme nad tím, proč Vás tak trápí, jak to někdo může pít!" odseknu. Záchvat křečovitého smíchu. Jaký rozdíl to byl! Když se podobným způsobem smál ON, vždycky mě nakazil a cukaly mi koutky. Teď? Teď mi cukala pěst v neodolatelném nutkání vyrazit mu ty blýskavé zuby. Už nic neřekl, ale jak jsem přepokládala, sedl si kousek vedle nás, tak aby měl dobrý výhled a začal si vehementně nacpávat dýmku. "Vidíte to? Ten idiot už zase provokuje?!" "Je to blbec", pronese Nina. "Nevšímej si ho" radí Nora. "Jak si ho nemám všímat, když mi kouří přímo pod nos?" "Ale o to mu přece jde, fakt, kašli na něj", stojí si za svým kamarádka. "To tak, aby si ještě myslel, že si necháme všechno líbit!" Zvednu se a jdu k němu. "Byl byste tak laskav a přestal nám kouřit do obličeje?" vyjedu na něj. Rozvalí se v křesle ještě víc, posměšně zvedne obočí a už zase vidím ten úšklebek. Já ho snad zabiju! "Nejste náhodou nějaký nedotejkaný, holky? Tady není zakázaný kouřit, tak proč bych nekouřil?" "Asi proto, že je to hnusný!" "Říkáš ty..." Cože, on mi jako tyká??? Tak to přehnal, chlapeček. "Ano, říkám já, ale chápu, že někdo jako ty to nechápe." Pokrčí rameny. Ani se nehne a vyfukuje dál oblaka dýmu. Cítím, že prohrávám. Nasupeně se otočím a vrátím se ke stolku. Tohle si teda vypije!

Sedím naštvaně u stolku a stěžuju si holkám, když se u nás objeví ta krásná zlatovláska. Dlouho tu nebyla. Je na ní vidět únava, i když i tak vypadá krásně. Zaznamenám, jak se po ní ten ubožák mlsně podívá. Tak na tu ani nemysli, blbečku, na tu nemáš, kdyby ses rozkrájel, pomyslím si s notným zadostiučiněním. Dívka nám chce odnést vypité hrnečky, jenže jeden upustí a převrhne na stůl. Naštěstí je prázdný, ale já zaznamenám, jak šíleně se jí klepou ruce. Pohlédnu na ni. "Promiňte, už jsem strašně unavená", omluví se. "Měla byste si jít odpočinout", řeknu. "Asi ano, dnes už opravdu nemůžu." Zanedlouho kolem nás projde bez uniformy a zástěry, jen v lehkých květovaných šatech. Zdůrazňují její ladnou postavu, a přestože je unavená, působí svěže. Míří ven vstříc smrákající se náruči. Ve dveřích se ještě ohlédne a zamává kamsi dozadu. Nevím, komu to přátelské gesto patří...

Noc pokročí, venku již panuje hluboká tma, provokatér se konečně odsune někam z našeho dohledu a doslechu a my se navíc přesuneme do dolního salonku, kde se uvolnilo místo. Nastal opět čas na karty. Uvelebíme se na polštářích a vdechujeme tu atmosféru. Zaberu se do výkladu, dnes vidím nové souvislosti, což mě naprosto pohltí. Ani si nevšimnu, že se u nás objevila nová tvář. Mladý muž s dlouhými tmavě hnědými vlasy mě se zájmem sleduje. "Tady Vám Pán posílá pozornost" a postaví přede mě panáka s čirou tekutinou. Zlomek sekundy nechápavě zírám, avšak rychle se vzpamatuji. Lehce malou skleničku odstrčím. "Tak vyřiďťe pánovi, že vodku nepiju", odvětím ostře. Odběhne. Za moment je zpátky. "Pán Vám vzkazuje, ať to aspoň zkusíte a malinko ochutnáte." "Řekněte mu, že opravdu nechci." Sluha tedy vezme skleničku a odnese ji pryč. Byla v ní obyčejná voda. Jenže to jsem tehdy nezjistila...

Za chviličku se ten mladík vrátí a já si ho konečně pořádně prohlédnu. Lehce znervózním a doufám, že to na mě není vidět. Moc se mi líbí, ačkoliv se mu přes celou tvář táhne hluboká jizva. Vlastně mu to ještě přidává na přitažlivosti. Jakpak k ní asi přišel? Že by v nějaké drsné rvačce? "Viděl jsem, že vykládáte karty..."začne pomalu, "mohla byste mi taky někdy vyložit?" Úplně ve mě hrkne. Žádá mě snad o schůzku? To se mi snad ještě nestalo. Ach, jak strašně bych se s ním chtěla sejít. Sama. Musím chytit příležitost za pačesy. "Ráda...kdy by se Vám to hodilo?" zeptám se přímo. "Já nevím, kdykoliv. Klidně brzy." "Třeba zítra?" vyhrknu. "To by šlo, tak zítra se na Vás těším." "A kde se sejdeme?" "Přijďte sem, mám tu práci." "Dobře, budu se těšit." "Já taky", mrkne na mě šibalsky a kdybych neseděla, snad by se mi podlomila kolena. Je okouzlující. "Teda Ell", vykrnou holky nevěřícně, když se odporoučí. "Ty sis s nim normálně domluvila rande!" "Už to tak vypadá", vydechnu. "Tak to se mi teda ještě nestalo, chápete to?" "Líbíš se mu, no", zhodnotí Nina.

Domů odcházím s neskrývaným nadšením. Nemůžu se dočkat zítřka. Těším se na něco krásného, co se určitě stane. Konečně jsem našla někoho, kdo se mi líbí a má o mě zájem!

Autor: Alena Šnajdrová | pondělí 24.3.2014 1:50 | karma článku: 4,57 | přečteno: 287x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,31 | Přečteno: 794x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1489x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3692x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3690x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Nechci chlapa s nižším vzděláním

Tedy s nižším, než mám já. Na sociálních sítích se zmíněný exemplář obvykle profiluje jako absolvent "Vysoké školy života". A osobně? Netřeba pátrat, on mi to vždycky spolehlivě řekne sám...

18.1.2024 v 4:14 | Karma: 40,46 | Přečteno: 10698x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Svět patří těm, co se nepos**ou

V životě jsem se naučila jednu důležitou věc - člověk musí umět rozlišit, před kým a kdy může bezpečně odhalit svoje strachy a skutečné emoce a kdo jich obratem ruky zneužije.

17.1.2024 v 5:06 | Karma: 17,44 | Přečteno: 475x | Diskuse

Alena Šnajdrová

Jak (ne)(s)balit učitele - učitel druhý

Na střední škole už jsem na(ne)štěstí svou snahu o sbalení učitele neopakovala, ovšem na vejšce mi spadla brada hned první týden zimního semestru, kdy se v učebně zjevil on - magistr Zajíček - a já se okamžitě zamilovala.

7.12.2023 v 4:26 | Karma: 17,09 | Přečteno: 845x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, nesnáším telefonování

Už prakticky od dětství se s tím potýkám. Stokrát radši jdu někam osobně, než bych tam volala. Do jisté míry mě vysvobodily emaily a esemesky. Neznámá čísla neberu a známá jak kdy... Naštěstí vím, že v tom nejsem sama.

28.11.2023 v 3:25 | Karma: 17,17 | Přečteno: 631x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak se mi splnil sen aneb intuice, část druhá

Vědci tvrdí, že člověk zdaleka nevyužívá veškerou kapacitu svého mozku. Někteří dokonce odvážně udávají nevyužitost až osmdesátiprocentní. A zjistili už, co jsou sny, kde se berou a proč?

15.11.2023 v 4:25 | Karma: 10,54 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

"Poslouchejte svou intuici", slyšíme všude...

Ale co vlastně je, ta intuice? Dlouhé roky jsem pokaždé nervózně váhala, když jsem si ve složité situaci vzpomněla na radu, že jí mám naslouchat. Já nevím, nevím, křičela jsem v duchu... až nedávno jsem pochopila...

9.11.2023 v 4:15 | Karma: 11,83 | Přečteno: 290x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Chceme více žen v politice - ale musejí se chovat jako chlapi

Jednou jsem zahlédla článek, který řešil zavedení kvót pro zvýšení počtu žen v politice v jisté skandinávské zemi. Na první pohled to vypadá v pořádku a žádoucí, ovšem pak jsem konečně pochopila, co mi tolik vadí.

22.10.2023 v 4:00 | Karma: 22,45 | Přečteno: 1702x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se zamilovala do učitele - učitel první

"Zamilovat se do učitele je snadný", povídá jednou kámoška. "Nemusí se snažit o pozornost, protože se na něj stejně furt díváš, a už jen tím, že je učitel, jedinej v tý třídě a starší, má navrch třeba před tvejma spolužákama..."

3.10.2023 v 4:31 | Karma: 19,88 | Přečteno: 623x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem vystoupila z vlaku

Odevšad se hrnou motivační články, jak nemáme být ovce, chovat se stádovitě a srovnávat se s ostatními. Jsem sice ten poslední, kdo by nesouhlasil, ale na druhou stranu si říkám, jestli takové jednání není vlastně přirozené...

11.9.2023 v 3:06 | Karma: 16,73 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní, můžete mi říct, jaký je rozdíl mezi orálním a análním sexem?

Tři dámy (kamarádky), postupně nakráčejí k němu do obchodu. První má v úmyslu koupit suvenýr. Druhá mlčí a třetí ihned po příchodu svými uměle vylepšenými rty opovržlivě prohlásí: "Fuj, tady to smrdí..."

1.9.2023 v 2:57 | Karma: 25,29 | Přečteno: 1882x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Proč lidi lžou

Jako dítě jsem nechápala, proč moji vrstevníci rodičům lžou. Neměla jsem tu potřebu a připadala si lepší než oni. V dospělosti pak přišli určití lidé a s nimi i moje lži. Asi nejsem lepší, jen jsem měla lepší výchozí podmínky...

13.8.2023 v 3:58 | Karma: 16,49 | Přečteno: 453x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní učitelka svině - 3. díl

Třetí a závěrečný díl minisérie o tom, jak jsem bojovala s učitelkou fyziky. Blíží se konec školního roku a mně hrozí propadnutí, přestože jsem se právě dozvěděla, za jakých okolností mi byla připsána čtyřka z testu...

25.7.2023 v 3:19 | Karma: 25,17 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní učitelka svině - 2. díl

V minulém díle jsem nastínila svůj boj s učitelkou fyziky a končila tím, že se za ní moji rodiče vypravili do školy na konzultaci... Jak to celé probíhalo, a i něco víc, se dozvíte v následujících řádcích.

20.7.2023 v 3:10 | Karma: 28,66 | Přečteno: 1535x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní učitelka svině - 1. díl

Přišla nová učitelka na fyziku - prý z nějakýho matematicko-fyzikálního gymnázia. My jsme podle ní byli zřejmě dementi, který je nutno pořádně proškolit. Všechny metody dovoleny. Což se mi vůbec nelíbilo.

10.7.2023 v 8:50 | Karma: 28,30 | Přečteno: 1748x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Ranní ptáče dál doskáče, víc toho sežere a dřív chcípne

A já zase žeru v noci, což je prý horší... Mimochodem nadpis je jen z kategorie blbých vtipů, který jsem kdysi kdesi četla. Nicméně u sov a skřivanů ještě chvíli zůstanu. Aneb co se mi do předchozího článku nevešlo.

27.6.2023 v 3:30 | Karma: 17,67 | Přečteno: 684x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Noční sova nebo rozmazlený lenoch?

Odmalička se potýkám s problémy usnout včas a ráno brzy vstát. Obvykle nezaberu dřív než v jednu a nefunguju před devátou ranní. Jsem líná a rozmazlená?

19.6.2023 v 2:34 | Karma: 14,65 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 175
  • Celková karma 23,78
  • Průměrná čtenost 1269x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik