Tisíc a jedna noc I: Počátek

Noc nových začátků a nepoznaných zákoutí lidské duše. Čas, kdy jsem vstoupila do světa dospělých, ale byla pořád dítětem...Nepsané heslo zní: První dojem bývá obvykle chybný. Ovšem jen ten první dojem, který je obalen nánosem vědomého hodnocení.

Prolog

Žil kdysi mocný a obávaný, ženami milovaný, pán Hradu. Byl pánem všeho, čeho se mu zachtělo - ovládal ženy lusknutím prstu, dostal od nich všechno, na co jen pomyslel, i to, na co ještě pomyslet nestihl. Měl tisíce poddaných, jež mu každou minutou prokazovali svou loajalitu. Nikdo nevěděl, co je k tomu vede - strach, obdiv, prospěchářství a nebo ho mají opravdu rádi? Často na svém Hradě hostil urozenější, mocnější a bohatší pány ze všech koutů světa a všichni dojednoho mu prokazovali úctu. Přitom jeho hmotné bohatství mnohdy nedosahovalo ani tisíciny jmění muže, kterého zrovna hostil. Snad svou inteligencí, silou osobnosti a znalostí lidských povah tohle všechno dokázal. Pánova loajalita vůči mužům byla bezbřehá, avšak nepřekonala jeho pohrdání ženským pokolením.

Rád si zahrával s ohněm. A právě se ženami. V podstatě všechny jen využíval, a když dostal, co chtěl, rozesmál se, že přece nikdy nic nesliboval. Přesto se do něho bezhlavě zamilovávaly. Šuškalo se v širém okolí, že dostane do postele každou, kterou si jen zamane. Používá k tomu rozličných triků a je mistrem ve svádění. Čím déle žena odolává, tím horší osud ji nakonec stihne. Dokonce se prý vsází se svými přáteli, kolik dam mu během jediné noci podlehne. Jako ten upír v noci bdí a k ránu uléhá a v jeho tajné komnatě na Hradě probíhají divoké sexuální orgie, jež si málokdo dovede představit.

Ať už tohle všechno byla pravda nebo ne, sám pán Hradu o sobě podobné zvěsti s radostí rozšiřoval. A tak vznikla legenda, do níž se brzy zapletla jedna mladá dívka. I o ní bude následující vyprávění.

 

I.

U nás doma se o něm nemluvilo a mě popravdě ani nikdy nezajímal. Soustředila jsem se na studium, svoje kamarádky a psaní. A na muže samozřejmě také. Vždycky jsem se však zamilovávala do svých vrstevníků - ti staří mi byli ukradení. A podle toho, co se vyprávělo, musel být pán Hradu hodně starý. Noční život v putikách a pochybných hostincích mě také moc nelákal, narozdíl od většiny mých vrstevníků. Radši jsem si sama někam zalezla, psala příběhy a básně či jen tak dumala o životě.

Jenže pak se cosi změnilo. Dosáhla jsem věku dospělosti a dokončila studia. Než jsem měla nastoupit na další, čekaly mě volné čtyři měsíce. Co s nimi? Najednou mě to táhlo ven, chtěla jsem nové zážitky, seznamovat se s lidmi a najít odpovědi na své otázky. Začala jsem přemýšlet, jaký asi je noční život na Hradě a v podhradí, a že bych se tam ráda co nejdřív vypravila. Maminka nebyla nadšená, ale nebránila mi. Odmalička mezi námi panovala oboustranná důvěra, takže mě pustila, kam jsem chtěla. Ovšem i tentokrát mi důrazně kladla na srdce, ať jsem opatrná a přijdu včas domů. Všechno jsem slíbila, čapla své dvě nerozlučné kamarádky Noru a Ninu a vydaly jsme se směrem k Hradu.

Samozřejmě jsme se na noční dobrodružství náležitě připravily - účes, líčení, oblečení. Oči jsem si obtáhla výraznou černou linkou, řasy taktéž nalíčila a natáhla na sebe nápadné červené šaty. Že jsem vypadala poněkud legračně, jako malá holka, co se dostane k máminým líčidlům a chce, aby to všichni poznali, jsem tenkrát neviděla. Naopak, připadala jsem si zatraceně sexy a doufala, že mě nějaký muž co nejdříve ocení. Ani oblečení nebylo to pravé ořechové. V extravagantních, nepadnoucích šatech se moje malá, hubená postava ztrácela. Nesnášela jsem svoje dětské proporce, ale nepřiznala bych to ani na mučidlech. Naopak - naordinovala jsem si povinné sebevědomí a neřešila to. Vlastně se mi podařilo samu sebe vnitřně přesvědčit, že jsem takhle spokojená a jinak bych vypadat ani nechtěla. Zakázala jsem si srovnávat se s ostatními, závidět a být nejistá. Plno lidí mi to zbaštilo.

Včetně Nory a Niny. Svým způsobem mě obdivovaly a braly jako autoritu. V naší partě jsem měla hlavní slovo a milovala jsem, když mi naslouchaly hltajíce každé písmenko. Všechny jsme měly nízké sebevědomí, byly nejisté a naivní. Akorát já jsem to celkem úspěšně skrývala. Ráda jsem mluvila, poučovala, ale úplně nejraději jsem si povídala. S někým, kdo mi stačil. Zbožnovala jsem ty chvíle, kdy vtažena do dialogu, zapomněla jsem na celý svět.

Když jsme se vyšplhaly až k Hradu, panovala již kolem černočerná tma. Ucítila jsem zvláštní mrazení v břiše, směsici nadšení a strachu z neznáma. Však příjemného strachu! "Děvčata, kam půjdeme?" rozhlédla jsem se nerozhodně po nádvoří. Ze všech koutů k nám doléhal hovor a smích. "Já nevím, je tady asi hodně hostinců. Nikdy mě nenapadlo, že je Hrad tak rozlehlý", hodnotila Nina. "Asi bych šla někam, kde je méně lidí, co myslíš, Ello?" nadhodila Nora. "Chtělo by to, jenže když půjdeme někam, kde se uslyšíme, zase se tam s nikým neseznámíme....to je dilema." "Já se stejně nechci seznamovat", pronese Nina. "A proč ne? Vždyť si pořád stěžuješ, že nemáš žádného chlapce. Dneska je šance." "Když já se neumím seznamovat, cítím se hloupě." "Ale umíš, jen to musíš zkoušet", radím jí. To já se seznámím s kýmkoliv chci. Cítila jsem, že ne vždy volím ty správné metody, jenže pro mě bylo tenkrát důležitější, že se překonávám a ne, co si o mně budou ostatní myslet. Nikdy bych nepřiznala, že před každou seznamovací akcí mám žaludek až v krku, hrdlo stažené, ruce se mi třesou a bojím se, že se ztrapním.

"Dobře, víte co? Tak někam prostě vlezeme, a když se nám tam bude líbit, zůstaneme, když ne, jdeme pryč", rozhodnu nakonec. "Dobrá", souhlasí obě. Ještě jednou se pozorně rozlédneme po nádvoří. Zrak mi najednou padne na něco barevného, svítivého, úplně vzadu. Vyrazím tím směrem a holky hned za mnou. Když přijdu blíž, zjistím, že to září do tmy velká lucerna z několikabarevného skla. Vytváří tak tlumené, příjemné osvětlení a my už v tu chvíli víme, kam půjdeme.

Jdu první a se zatajeným dechem vezmu za kovovou kliku těžkých, dubových dveří. Vstoupíme do jakéhosi salonku. Všude je cítít opojná vůně vanilky a skořice a na každém stolku svítí svíčka. V místnosti nikdo není. Pak si však všimnu jakéhosi muže sedícího v křesílku ve vzdálenějším rohu. Nehýbe se a vypadá, že si nás ani nevšiml. Také mu nevěnujeme pozornost a usadíme se ke stolku do pohodlných křesílek. "Tady člověk skoro leží", uchechtne se Nina a rozvaluje se jako paša. "Jo, je to tu skvělé, takové až tajuplné", přidám se. "Ale proč tu nikdo není?" Nora pokrčí rameny:"Asi jsou radši všichni v hostinci a nalévají se pivem ze soudku." "A nebo tady o tom moc lidí neví. My jsme si toho přece také v první chvíli vůbec nevšimly", napadne mě.

"Vylož mi karty", poprosí Nina. "Tak dobře, tady je to na karty jako dělané", sahám do kabely. Ale nemůžu je najít, poněvadž jako obvykle panuje v mojí tašce totální chaos. Přehrabuji se jejím obsahem, hlavu zabořenou donitř, když tu se nade mnou objeví stín. Rychle zvednu hlavu a nad námi stojí ten divný muž. Ještě než se stačím nadechnout a něco říct, zeptá se:" Přinesu vám něco k pití, dámy?" Aha, sluha! Že mě to nenapadlo dřív. "Máte svařené víno?"požádám ho. Kývne. "Já bych si dala kávu s koňakem, poprosí Nina. Opět jenom kývne. "A pro Vás?" obrátí se na Noru. Ta je z muže očividně nervózní. "No, já nevím, asi...ehm, tak si dám pohár bílého vína." On kývne potřetí a neslyšně se odporoučí. Jako duch. "Ten je divný, co?" zašeptá po chvíli Nina. "To tedy jo", přikývnu. "Všimly jste si, jak mluví a toho přízvuku? Určitě je to cizinec", podotkne již uklidněná Nora. "Já bych řekla, že je to Arab", hádá Nina. "Určitě je to Arab", souhlasím. "Ty černé vlasy a vůbec, celý vypadá exoticky."

Zanedlouho se líným krokem, s netečným výrazem v očích přišourá opět ten muž, tentokrát s podnosem v ruce. "Prosím, dámy", postaví před nás tři nápoje v nádherných pohárech a vedle každého položí úhledně poskládaný ubrousek. "Děkujeme", usměju se na něj, ale i mě vyvádí malinko z míry. Nedokážu to vysvětlit, ale přestože se dívá skrze nás, mám dojem, jakoby každou detailně rentgenoval. Nevěřím, že si nás nevšímá. "Čiší z něj respekt..." podotkne Nora hned, jak se vzdálí. "To tedy ano, na sluhu se nehodí", souhlasím. Mrknu po něm. Zase se usadil do svého křesla a strnule sedí. Hledí neznámo kam. Brzy jsem ale nucena přestat ho sledovat, protože děvčata chtějí vyložit karty. Když se pak za nějakou dobu podívám jeho směrem, už v křesle nesedí. Kam asi šel?

Zbytek večera už si jen bezstarostně povídáme, smějeme se, vykládáme karty a nakonec mi ani nevadí, že jsme v salonku samy. Tedy, až na skupinku hodně mladých chlapců, která se připoroučela chvilku před naším odchodem. Usadili se ke stolku vedle a začali hrát podivnou hru s kostkami, již jsme ani jedna neznala. Mladíci nám nevěnovali sebemenší pozornost a navíc mluvili jiným jazykem. Zmocnil se mě zvláštní pocit a také touha odhalovat z tohoto místa víc a víc. Musíme sem ještě někdy jít!

Autor: Alena Šnajdrová | úterý 29.10.2013 15:33 | karma článku: 5,81 | přečteno: 279x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,54 | Přečteno: 573x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3721x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik