Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Paní učitelka svině - 3. díl

Třetí a závěrečný díl minisérie o tom, jak jsem bojovala s učitelkou fyziky. Blíží se konec školního roku a mně hrozí propadnutí, přestože jsem se právě dozvěděla, za jakých okolností mi byla připsána čtyřka z testu...

Srdce mi poskočí, ani ne tak radostí nad čtyřkou, ale protože se mě David zastal. Hned, jak to jde, za ním zajdu:" Slyšela jsem, co se dělo na fyzice, díky moc." "No, to nemáš zač, neudělal jsem to kvůli tobě, bylo to prostě nefér." Jeho slova jsou pro mě jako studená sprcha, ale snažím se na sobě nedat nic znát. "Ale mám a je mi jedno, proč jsi to udělal - pokud kvůli spravedlnosti, tím líp."

Tenkrát se mě jeho slova dotkla, protože se mi líbil, a o té spravedlnosti jsem to řekla jen, abych si před ním nezadala. Teď si říkám, že jsou na světě opravdu velmi potřeba lidi, kteří mají vyvinutý smysl pro spravedlnost. Navíc tedy, s ohledem na pozdější události jsem přesvědčená, že on mě odpálkoval taky proto, aby si nezadal... Njn, puberťáci aneb hlavně aby si nemyslel/a, že se mi líbí, haha. Ovšem to sem teď úplně nepatří...

V dalším testu už paní učitelka neponechala nic náhodě a všem nám "nepohodlným" raději nasázela pětky - asi aby se mě zase náhodou někdo nezastal. Průměr se nebezpečně přiblížil pětce a mně poprvé proběhla hlavou myšlenka na náhradní test.

Ale to přece nemůžu...

Nicméně, ještě jsem nemínila kapitulovat, takže došlo na pár dalších incidentů. Namátkou - spolužák Jireš, známá horká krev, sedící navíc ještě v lavici u topení, otevřel jednoho chladného dne v posluchárně okno, takže jsem za chvíli mrzla. Zvednu se a okno zavřu. "Nech to otevřený, ty krávo." "Trhni si, debile, je mi zima." Co udělá madam fyzikářka? Jistě, jde a to okno otevře. Oba se mi tlemí do ksichtu. Po chvíli se tedy zase zvednu a zavřu. Načež ta ho zase osobně otevře se slovy:" To okno zůstane otevřený a nikdo se mi už nebude courat po třídě, jasný?" Významně se na mě šklebí a ještě si demonstrativně stoupne tak, aby mi vysloveně fyzicky znemožnila pokusit se opět o zavření. Vztek mi zase zvedne tlak a krev se ve mně vaří o sto šest, což je ale dobrý jedině k tomu, že mi přestane být taková zima. Vím totiž, že nic nezmůžu, to bych se s ní snad musela poprat...

Jednou zase pošeptám něco sousedovi Špačkovi, načež uslyším sarkastický:" A slečna Šnajdrová pozor dávat nemusí, ona to zase opíše." Jireš a spol. smích. Vytočím se tak, že si stoupnu, kopnu do svý židle, až s rachotem narazí do boku lavice a zvýšeným hlasem ze sebe vypálim:" Tak tohle poslouchat nebudu, na tohle se fakt můžu vysrat!" "No, jestli se budete takhle chovat, můžete ihned opustit třídu." Už už se chystám opravdu vypadnout, mám rudo před očima, ovšem nakonec mi v tom poslední zbytek normálního uvažování zabrání. Sednu si a přestože mám dojem, že prasknu, chápu taky, že jí nesmím dát do ruky zbraň v podobě neomluvený hodiny.

A konečně jeden "intelektuální konflikt". Zase se někdo přihlásí a zkouší, jestli ho nepustí na záchod. "Jak už jsem řekla stokrát, každý zdravý člověk udrží pětačtyřicet minut moč", pane Kasíku. "A co stolici?" prohlásím. "Víte, slečno Šnajdrová, už jeden moudrý muž kdysi řekl, že lidi se nemají posuzovat podle svých odpovědí, ale podle otázek." "Hm a to já jsem teda četla něco jinýho - není hloupých otázek, jen hloupých odpovědí", nedám se. "Takže evidentně to máme každý jinak", podívám se na ni významně. Všimnu si, že jí na vteřinu ztuhne úsměv na rtech a píšu si pro sebe pomyslný bod. Tak teď už tuplem propadnu. Což teda nechci...

Následujících několik dní mi hlavou běží, co říkala třídní. No, kdybych to pojala jejím způsobem, snad bych mohla napsat náhradní test aniž bych se shodila. Dyť se přece nemusím plazit, nasadím pohrdavý výraz a bude.

Tak se hecnu a jdu. Podotýkám ale, že je mi z toho všeho zle. Na jedný straně celá takhle absurdní a hlavně nefér situace, kdy si připadám jak ubožák, kterýho donutili odvolat svoje nehlubší přesvědčení, na straně druhý představa propadnutí, zkažených prázdnin a samozřejmě reparátu s velmi nejistým výsledkem, protože tahle baba je schopná a hlavně ochotná mě podělat i před komisí. Sice tam by to měla o dost těžší, ale stejně. Pokud by se jí to povedlo, musela bych tvrdnout o rok dýl na týhle pitomý škole s tím, že bych ji možná dostala na fyziku znova. Ne, to prostě nemůžu připustit! Takže i když se zalykám zlostí a ponížením, zaklepu na dveře jejího kabinetu.

"Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli si můžu ještě napsat ten náhradní test na čočky", vysypu ze sebe co nejrychleji. "Ale samozřejmě", nasadí medový úsměv, z kterýho stříká jed na všechny strany. Takže na tohle fakt čekala! proletí mi hlavou a cítím se ještě hůř. "Vždyť jsem vám ho už dávno nabízela." Její úsměv se promění na vítězoslavný. Držím kamennou tvář. "Tak přijďte příští týden, kdykoli, až budete mít volnou hodinu. Všechno odkývu, abych mohla co nejrychleji vypadnout, ovšem něco mi na tom nehraje. Co za sviňárnu zase vymyslí? Jak můžu přijít v kteroukoli volnou hodinu? Dyť přece bude muset třeba učit. Jsem zmatená... Ale mě nedostane, slíbím si nakonec.

Jak chce pořešit průsečík našich volných hodin, se záhy dozvím. Řešení je, jako obvykle, až směšně jednoduché. Najde prázdnou třídu, posadí mě tam, hodí zadání a odchází. Vteřinu nechápu - ona mě tu nechá jen tak samotnou? Když v tom mi sepne. No jasně! O to právě jde. Chce mě navnadit a ponouknout k použití taháku. Odhaduju, že cca v půlce hodiny vrazí nečekaně dovnitř v touze načapat mě při opisování, aby mohla triumfálně napsat zase pětku a zpečetit moje propadnutí. Jenže to ani náhodou, ty svině, podcenila jsi mě. Nejsi na týhle škole jediná, kdo trochu přemýšlí, a já už ti, ty nádhero, dávno vidím až do žaludku.

Zachovám stoický klid, jelikož čočky umím, taháky vůbec nemám a vím, co bude následovat. Píšu, počítám a očekávám její příchod. A opravdu, pár minut po polovině hodiny se bez varování rozrazí dveře a v nich ona jako bůh pomsty rentgenuje moje konání. Ke svému zklamání, jež ovšem mistrně zakrývá, neobjeví sebemenší náznak ničeho nekalého, takže jen pronese:" Nenechte se rušit, já musím jít ještě učit." Vypadne. V duchu se za břicho popadám, jak jsem jí vypálila rybník, a najednou je všechno ponížení z náhradního testu to tam. Ty pitomý čočky mě začínají vážně bavit. Vím to já a ví to samozřejmě i ona, že pětku už rozhodně vyčarovat nemůže. Tipnete si, co jsem dostala? Jistě, dvojku - přesně tu dvojku, kterou jsem si zasloužila už z testu prvního, jenž záhadně zmizel z povrchu zemskýho.

Podtrženo, sečteno, průměr mi rázem skočí na čtyřku a tak to i zůstane. Propadnutí zažehnáno. Ovšem takhle vydřenou čtyřku jsem ještě nezažila... a doufám, že už ani nezažiju

Doslov:

Po prázdninách nastupuji do posledního, maturitního ročníku, v němž se od začátku začne dít něco něčekanýho. Útoky z její strany úplně přestanou a to nejen na mě. Sarkasmus i jedovatý poznámky kamsi zmizely, jakoby úplně zapomínala, že jsem ve třídě, a soustředila se na něco úplně jinýho. Najednou mám klid a z testů trojky.

Po škole se nese, že má nějaký osobní problémy. "Asi s manželem", utrousím jednou o přestávce. "Cože, ona má manžela?" diví se naoko kámoška. "Viď, taky nechápu. Ten musí bejt slepej, hluchej a nebo uplně blbej. A nebo všechno dohromady", odtuším. "A nebo je jako ona", přemýšlí druhá kámoška. "Taky možnost", přitakám.

Ať už byla pravda kdekoli, fakt je ten, že od tý chvíle jsem měla svatej klid, a v pololetí před maturitou vyfasovala trojku z fyziky.

Milá paní pak skončila svou působnost na škole společně s námi. Další rok už tu neučila. Kam šla a co se s ní stalo, netuším. Ovšem že si na každé další střední našla někoho "s hrozně hloupými otázkami" nebo rovnou další "slečnu Šnajdrovou", o tom nepochybuju.

 

Autor: Alena Šnajdrová | úterý 25.7.2023 3:19 | karma článku: 25,17 | přečteno: 1277x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,83 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 838x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,86
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik