Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slečnóóó, máte ranní moč?

Na svého praktického lékaře si v zásadě nemůžu stěžovat, ovšem co u něj fakt nefunguje nebo spíše vůbec neexistuje, je takzvaná diskrétní zóna... Aneb jak jsem si musela projít svou "uličkou hanby"...

V čekárně mi často proběhne hlavou ten vtip, kdy zařve sestřička na celou místnost:" Pane Vopičko, vy teda jdete na ty anonymní testy na HIV?", protože nějak podobně to probíhá i u nás. Takže se běžně dozvídám, že paní Nováková už pět let nebyla na preventivní prohlídce, pan Vomáčka je po infarktu, slečna Novotná prodělala angínu, děti paní Černé mají červy a pan Soukup už zase přišel bez objednání. 

Čekárna je stísněná, první židli pro pacienta postavili přibližně deset centimetrů za čáru s nápisem "diskrétní zóna", což znamená, že reálně ten dotyčný sedí maximálně metr a půl od stolu sestřičky - recepční. Ovšem nebojte, i z té úplně nejzazší židle se úplně v pohodě dozvíte, čí děti že to zrovna měly ty červy. 

A co nejhoršího se vám v téhle čekárně může přihodit? Inu, stačí, abyste se dostavili na preventivní prohlídku a sestřička na vás přes celou místnost zařvala:" Slečno Šnajdrová, vy jdete na tu preventivku, že jo? Tak mi přineste ranní moč!" A sakra! Na tu jsem zapomněla. Klid, to ukecáš. "No, já se omlouvám, zapomněla jsem... mohla bych..." ani nedořeknu, když tu ta sestra sáhne pod pult a střelhbitě mi vrazí do ruky luxusní skleničku na nožičce, za kterou by se nemusel stydět ani James Bond, když popíjí svoje Martini. Aneb protřepat - nemíchat. Ne, to bych vám s močí fakt neradila. "Támhle si skočte na záchod", ukáže na dveře přesně na konci čekárny. Ne, to neukecáš, holka. Nekompromisně do mě zapíchne pohled. Do háje! Takže se tedy potupně s pohledem vraženým do země přesouvám přes celou čekárnu a je mi jasné, že cesta zpátky bude ještě mnohem horší. Kam totiž asi tak schováte tuhle fešáckou skleničku plnou... však víte, čeho. No, do kapsy určitě ne. Navíc stejně už celé osazenstvo ví, co jste tam s ní šli dělat. 

Inu a dopadlo to úplně přesně podle mých představ. Za pár minut se přesouvám přes celou čekárnu zpátky k sestřičce s luxusní skleničkou, kde si všichni přítomní mohou prohlédnout, jak vypadá moje ranní moč. Naštěstí si nikdo nic neprohlíží, všichni zachovávají zdvořilou nevšímavost a já se jen se modlím, abych ten obsah nedejbože někde nevylila. To už by totiž bylo dokonáno. 

Za nějakou dobu se ocitám opět ve své diskrétní čekárně, ovšem tentokrát na opačné straně barikády. "Ták, pane Čermák, vy jdete na tu preventivku, že jo? Tak mi přineste ranní moč." Mladý kluk vedle mě vyskočí a začne, pomalu rudnouc, mumlat něco o tom, že zapomněl. "Nooo, to vůbec nevadí", sáhne sestřička pro mou starou, známou skleničku na Martini a vítězoslavně ji podává mladíkovi. "Támhle si dojděte na záchod." Chudák zrudne ještě víc, když mu dojde, co se po něm chce, a potupně se šourá na záchod. Mám chuť poplácat ho po rameni a říct: "Klid, chlape, já už tam taky byla..." ovšem potom radši zvolím osvědčenou jistotu - zdvořilou nevšímavost. V duchu s ním soucítím, ale zároveň se musím smát.

Když se kluk s utrápeným výrazem a plnou skleničkou objeví ve dveřích od toalety, mám co dělat, abych nevyprskla smíchy nahlas. Napadá mě, že to možná v té ordinaci dělají schválně, protože jim každou chvíli někdo zapomene moč donést. Tak se jednoho dne naštvali a přišli na geniální způsob, jak odnaučit nezodpovědné pacienty zapomínat. Protože tímhle procesem si už podruhé prostě projít nechcete, to mi věřte...

Autor: Alena Šnajdrová | neděle 15.11.2020 0:22 | karma článku: 32,60 | přečteno: 2182x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,55 | Přečteno: 576x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 835x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3721x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik