Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomoc - zítra supluju tělocvik

Jak se učitelka jazyků na druhém stupni základní školy dostane k tomu, že supluje tělocvik ve třetí třídě? Inu, jako slepý k houslím. A když má ještě ke všemu smůlu, 

Když jsem si přečetla, že druhý den supluju třeťáky na tělocvik, obešla mě hrůza. Mám stále v živé paměti hlášky své kolegyně, že: "Dneska jsou děti hrozně neohrabaný, třeba tělocvik je o strach, vždyť už většina neudělá ani obyčejnej kotrmelec." "I kolegové říkali, že s nima leccos přestali cvičit, protože se prostě bojí." Jooo, holka, učitel je pořád jednou nohou v kriminále." A tak dále a tak dále. Ani jedno z těchto tvrzení mi samozřejmě na náladě nepřidá a hlavou už začínají běžet katastrofické scénáře. 

Večer řeším, že s nimi budu muset jít do tělocvičny, dumám, jak to celé udělám, co budeme cvičit, jak je ohlídám a že to určitě neohlídám a něco se stane. Nářadí vyloučím hned, žádné kotrmelce ani nic podobného, snad nějaké míčové hry? S co možná nejměkčím míčem? To by asi šlo... A nebo co kdybych prostě nešla do tělocvičny a zůstaneme ve třídě, napadne mě posléze. Jasně, přece po mně nikdo nemůže vyžadovat, abych je tam brala, když nejsem tělocvikář! Zítra se půjdu zeptat zástupkyně, jestli by to šlo - respektive spíš jí celou věc oznámit a trvat si na svém. 

Ráno se k nervozitě přidá vztek. Jsem naštvaná, že si na mě vůbec vymysleli takovouhle blbost a že zrovna já musím suplovat tělocvik, když s celou věcí nemám nic společného. V hlavě si přehrávám všechny možné scénáře, ovšem jak už to tak bývá, vždycky se stane něco, co vás ani ve snu nenapadne 

Ještě než vůbec stihnu zajít do ředitelny, povídá kolegyně v kabinetě: "Koukala jsem, že dneska supluješ tělocvik..." "No, fakt super", zahuhlám naštvaně. "To bude masakr." "Hele, ale to s nima nemusíš chodit do tělocvičny, klidně zůstaň ve třídě a něco si třeba namalujte." "Fakt?" svitne mi naděje. "Já jsem zrovna chtěla jít za zástupkyní, že bych to tak chtěla udělat." "Ani nemusíš, prostě buďte ve třídě, já to taky tak dělám." "Tak to je skvělý, jsem se právě docela bála..." spadne mi kámen ze srdce. 

Jenže jak už to tak bývá a jak jsem předeslala svou zkušenost s něčím neočekávaným, v momentě, kdy jsem se uklidnila a řekla si, že ve třídě se nemůže nic stát, netušila jsem, jaký jsem si na sebe upletla bič. Aneb podle Murphyho zákona - Když se něco může posrat, tak se to zaručeně posere. 

Hned po zvonění tedy vyrazím do třetí třídy. Ovšem i tak už jdu evidentně pozdě, jelikož děcka jen ve spodním prádle pobíhají po třídě a převlékají se na tělocvik. "Děti, prosím vás, oblékněte se zase zpátky, zůstáváme dneska tady!" houknu na ně a většina to kvituje s povděkem. "A co budeme dělat?" "Něco si namalujeme. Sedněte si na místa, připravte pastelky a fixy a já vám rozdám papíry." Jenže to asi nebude tak jednoduché. Vidím, že děti navyklé v tuto dobu na hodinu pohybu, se nedokáží tak rychle adaptovat na opětovné sezení v lavici. Pobíhají po třídě, pokřikují, házejí po sobě oblečení, někteří se chtějí prát. Dá mi hodně práce je aspoň trochu uklidnit a docílit toho, aby posedaly do lavic a vytáhly si pastelky. Nakonec se přece jen všichni jakž tak usadí a já rozdám papíry. Někteří v klidu malují, jenže pak někoho napadne, že ten papír se dá využít na mnohem zábavnější věcí, než je malování a začnou si z něho skládat vlaštovky. Navíc si chodí k mému stolu pro další papíry a skládají více a více vlaštovek. Úplně se mi nelíbí, když vidím, jak vlaštovky plachtí třídou sem a tam, ale pak si říkam, že papírová skládanka ještě nikdy nikoho nezabila.

Jenže velice brzy přestane děcka bavit házet vlaštovky jen tak do vzduchu a samozřejmě je začnou házet po sobě. V momentě, kdy povídám: "Tak dost, dávejte pozor a neházejte si navzájem ty vlaštovky do obličeje!" se vzadu jeden chlapeček zničehonic rozbrečí. "Co se stalo?" leknu se. "On po mě hodil vlaštovku" a ukazuje na druhého, který jen krčí rameny. "A kam tě trefil?" "Do oka" usedavě vzlyká. Polije mě horko. "Ukaž." Koukám, koukám, oko mu slzí a má ho pěkně červené, ale může to být tím, jak hrozně brečí a mne si ho. Sice si říkám, že ta PAPÍROVÁ vlaštovka mu nijak ublížit určitě nemůže, ale už jsem ve stavu, kdy přestávám racionálně uvažovat. Sakra! Jaké je pravděpodobnost, že jeden se druhému trefí přímo do oka? Tak já s nima nejdu do tělocvičny a myslím si, bůhvíjaká to není výhra. Sakra, sakra, sakra!!! 

Naštěstí už zvoní konec hodiny, chlapeček pořád pláče a tře si oko. Zjistím jeho jméno a běžím do sekretariátu. Sice to zase bude pakárna, ale lepší vše nahlásit hned, i když z toho asi nakonec nic nebude. Nemíním cokoliv zanedbat, náhoda je blbec, pak kluk bude mít s okem kdoví co a já jsem první, která se bude zpovídat. To fakt nechci riskovat. Zajdu tedy za sekretářkou, sdělím, co a jak, je to rozumná ženská, nedělá z toho vědu a já se přece jen trochu uklidním. 

Ovšem celé dopoledne už mám tak jako tak zkažené. Když odcházím domů, potkám shodou okolností u jídelny toho chlapečka, už nebrečí a vypadá normálně. "Co oko?" zastavím se u něj. "Lepší, už jen trochu pálí." Snad to bude jen podrážděné, modlím se. Naštěstí bylo. Ale tolik nervů, co mě to stálo... to bych tedy nikomu nepřála.  

Autor: Alena Šnajdrová | pondělí 3.2.2020 1:51 | karma článku: 16,05 | přečteno: 771x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,23 | Přečteno: 552x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 831x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  13:49

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,74
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik