Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když se prodavačce daří... aneb střípky z každodenního života

Tímhle článkem nechci nadávat na prodavačky ani si stěžovat, jak to mám v životě těžké. Spíš jen s nadsázkou poukázat na fakt, že zákony schválnosti opravdu fungují. 

Když se probudím do tmy mrazivého rána a musím se během dvaceti minut vypravit do školy, protože fakt NEŠLO vstát na ten budík v 6:45, běží mi hlavou vtip, kdy maminka budí syna se slovy: "Jindříšku, vstávej, ať nezaspíš, musíš přece do školy!" "Ještě chvilku mě nech, mami, jen pět minut." "To nejde, synku a ty to víš", vyčítavě na něj maminka. "Ale mami, já nechci dneska do školy." "Musíš, Jindříšku, musíš, vždyť jsi učitel..." 

Dnes se jedná úplně do slova a do písmene i o můj případ, k tomu mě ještě bolí břicho, musím odhrabat a odmrazit auto, a když v 7:34 vyjíždím, je mi jasné, že přijdu pozdě. Dnes jsem navíc slíbila jednomu žákovi, že si může o mé volné hodině přijít dopsat test, takže se bohužel nedostanu do kavárny na croissant a kafíčko. Nevadí, mám to skvěle vymyšleno - vyběhnu si o přestávce do pekárny naproti, přinesu si kafe a croissant do školy a nasnídám se, až on bude psát. 

V 10:25 tedy zamířím do oné pekárny a mám celých deset minut na svou akci. Pohoda, říkám si, ještě se mi snad nestalo, abych ji nestihla do pěti minut. Takže zbývá dalších pět jako rezerva. 

Jenže už zdálky vidím, že na pekárně visí cedule "PŘIJDU HNED", a začínám čuchat nějakou čertovinu. Na ulici přede dveřmi stojí jakási slečna, tak se tedy zařadím vedle ní a čekáme. Nahlédnu i dovnitř, ale nikoho nevidím, takže se nedá nic dělat a budeme čekat dál. Načež přijde nějaká ženská a zatlačí do dveří. "Je zavřeno, neumíte číst?" chce se mi říct, jenže dveře se k mému překvapení otevřou a ta ženská nakráčí dovnitř jako královna. Ještě navíc se na nás podívá jako na blbce, ve smyslu, proč stojíme venku na mrazu a nejdeme dál. Ok, tak vstoupíme taky. Paní prodavačka je na svém místě jako obvykle a vypadá, že o ceduli nic netuší. No, takže tedy ta ženská, co neumí číst, nás sprostě předběhne a už si diktuje, co by ráda. Jo, jasně, chápu, jsme blbé, že trčíme venku kvůli nějaké ceduli a přijde madam a boří předsudky, ale stejně se nás mohla zeptat, jestli náhodou nechceme jít na řadu, když jsme tam byly fakticky dřív (sice blbé). Nezeptá se a nasadí: " Deset croissantů..." Sakra, proč deset? Zbyde tam na mě ještě něco?

"A prosimvás - když dám ten croissant do mrazáku a pak rozpéct do trouby, bude ještě dobrej?" Tvoje starosti na moji hlavu, otáčím v duchu oči v sloup - já mám být na rozdíl od tebe za sedm minut ve škole! Ale pak mě zaujme to, jak dotyčná mluví. Nejdřív si myslím, že je cizinka, protože má divný přízvuk a k tomu ještě tak zvláštně artikuluje, jenže když se zaměřím na jednotlivá slova, vyslovuje je úplně správně. Jsem zmatená, ovšem jen do doby, než se ta ženská otočí obličejem ke mně. Uvidím oteklé rty a celkově tvář jak po deseti plastikách. No jistě, napíchaná pusa a asi jde rovnou ze zákroku, proto tak divně mluví. Trochu na ni zůstanu zírat, protože v reálu jsem nic takového ještě neviděla. Ve skutečnosti to vypadá úplně stejně příšerně jako na videu (ale o tom až někdy jindy). 

"Jasně, když je necháte dva, tři dny v mrazáku a pak dáte na dvě minuty do trouby, jsou výborný", vrátí mě do reality rozplývajíc se paní prodavačka. Jasně, přece neřekneš, že je tvoje zboží po rozpečení hnusný, že jo. 

Dobře, tak tedy deset croissantů pryč, slečna přede mnou se tváří vyděšeně a pak se opatrně otáže, jestli chci taky TY croissanty bez náplně. "Chci", povídám," ale jen jeden." "Tak já si vezmu taky jeden a zbytek s náplní", odpoví a mně je jasné, že jich chtěla víc, ovšem je natolik slušná, že aspoň ten jeden má v úmyslu přenechat mně. "Příště asi bude lepší kašlat na cedule, co?" prohodím k ní. "To jo, já tam stojím venku jako trubka..." "Mně by to taky nenapadlo..."uklidním ji a napjatě čekáme, jak se bude vyvíjet nákup před námi. Naše milá, deseti-croissantová královna konečně platí. Ovšem v takových drobných, že paní prodavačka počítá peníze několik minut a pořád se nemůže dopočítat. 

"Víte o tom, že máte na dveřích ceduli ´Přijdu hned´?" upozorním ji konečně. "Aha, vážně?" diví se a jde ji sundat. Tak to bychom měli...

Je 10:30... to bych ještě mohla stihnout. Konečně přicházím na řadu. Paní prodavačka zapne kávovar a zabalí mi pečivo. Začne obsluhovat další zákaznici. Cappuccino pípne na znamení, že je hotové. Prodavačka nedbá a balí chleba už druhému zákazníkovi. Nadechnu se, že se připomenu, když v tom mě předběhne ještě předchozí zákaznice: "Prosím vás, to je nějak moc, ne? Sto padesát korun za dva croissanty a jeden slunečnicový chleba", reklamuje. "Ukažte", začne prodavačka přepočítávat znovu. "Aha, aha, já vám tady napočítala dva croissanty navíc, plus cappuccino (to moje). Omlouvám se." A začne sázet paní do ruky drobné. Další dvě minuty v háji. "Prosím vás", mám šanci se konečně ozvat. "Mohla byste mi dát to cappuccino? Trochu spěchám." Nic... prodavačka právě nabírá chleba pro pána přede mnou. Už mi dochází trpělivost - je 10:38 a já už měla být tři minuty ve škole. Tak tedy pán je obsloužen a ona se otáčí na další paní. To snad není pravda! Už zuřím vzteky a nebýt ta prodavačka jinak velice milá, ještě k tomu starší paní, tak bych už jí vážně řekla něco ostřejšího. Takhle jen zkouším stejně slušně své štěstí podruhé. "Prosím vás, mohla byste mi dát to cappuccino..." skončím v půlce věty, protože vidím, že ona je úplně mimo. Jako bych byla vzduch. "Támhle slečna", ozve se mi jakýsi pán na pomoc: "Slečna by chtěla to kafe." Prodavačka se konečně probere, koukne na pána, pak na mě a přinese mi KONEČNĚ ten kelímek! 

Letím do školy. Když vyfuním tři patra, kde na mě už čeká žák, je 10:43. Víc než patnáct minut v pekárně naproti - tak to se mi ještě nestalo. A co je ještě víc k vzteku, že obvykle mívám na nákup půl hodiny a nikdy jsem se tam takhle nezasekla. 

Ještě závěrem - sama mám poslední týden takového toho typu, kdy si připadáte neustále kvůli něčemu jako dement a zaboha to nedokážete ovlivnit vůlí. A pokud jste učitel, bolí to dvojnásob, protože žáci neodpustí nic. Takže přeřeky, zapomínání toho, co jsem řekla před pěti vteřinami, ptaní se jednoho žáka desetkrát během půl hodiny na to samé, zasekávání se ve výkladu, který jindy sypete z rukávu, neschopnost vzpomenout si na naprosto triviální slovíčko a tak dále, mě pronásledují jako noční můra. I proto mám pochopení pro lidi, kteří zrovna prožívají to samé a kolem nichž se kupí jedná drobná nepříjemnost za druhou. Jenže když se jejich špatný den zrovna potká v tu nejnevhodnější chvíli s tím mým, mívám dojem, že vylítnu z kůže. A pak už jen stačí jako třešnička na dortu ten zákon schválnosti...

Autor: Alena Šnajdrová | čtvrtek 23.1.2020 23:01 | karma článku: 25,91 | přečteno: 1669x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,53 | Přečteno: 562x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik