Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak naštvat dvě zástupkyně najednou

Konec školního roku. Má poslední hodina němčiny s osmou "B" na této škole. Letní den, morálka fuč, vůle k učení taktéž. Co dělat? Ano, relax na školní zahradě nejlepší volba. Ovšem obě paní zástupkyně vidí, že všechno je špatně...

Osmá "bé" byli anarchisti každým coulem. Od Ivana z Ukrajiny, který je schopen sníst temperové barvy a "ani břicho mě nebolelo" (jeho vlastní slova), přes Radima chlubícího se hned první hodinu, že s kamarády prokopli ve třídě zeď, až po Adrianu z Bulharska, která dostala důtku za tradiční kouření na záchodě. Stály mě dost nervů, ale měla jsem je ráda. Radši než většinu kolegyň... Neodcházím s nějakou záští, ale lehce ukřivděná ano. A nesnažím se zbytečně provokovat, ovšem podvědomý fakt, že už mi tu můžou políbit zadek, mě naladí do příjemného, také lehce anarchistického rozpoložení. Asi jsem pořád ještě trochu žák, který se cítí pod drobnohledem autorit jako ve svěrací kazajce. 

Tak tedy, poslední hodina, léto všude kam se podíváš, žáci už všichni s poruchou pozornosti, hyperaktivitou, dyslexií a dysgrafií (prázdniny za rohem). Co s nimi? Hlavní je, aby se tu na poslední chvíli nikdo nezabil, nezmrzačil a nenamáhal, takže je beru ven na školní zahradu. Rozesadíme se na okolní klády, špalíky a lavičky a já uvažuji. Mám předstírat, že děláme němčinu? Mám je nutit se učit? Mám tu trapnit s různými hrami a snažit se udržet autoritu a kázeň? Neeeeee! zní mi v uších. Tak tedy Mirek vytáhne sluchátka, Honza mobil a písničky si přehrává nahlas, Ivan visí na prolézačce hlavou dolů (říkala jsem, že se nemá nikdo zmrzačit!) a Táňa s Marťou metají salta na trávě (nemrzačit se!). A co budu dělat já? No přece opalovat se na lavičce. Tak tedy každý po svém relaxujeme a všichni jsme spokojení. 

"Hele, vole, zástupkyně", uslyším za chvilku kluky vedle na lavičce. Otočím hlavu. A opravdu, šine si to k nám paní zástupkyně číslo jedna. Když žáci vidí, že zůstávám v klidu, ani se nenamáhají vypnout hudbu na mobilech nebo přestat hrát karty. Chviličku přemýšlím, jestli je okřiknout a sehrát divadlo, jakože se učíme, ale pak si řeknu, že je přece konec školního roku a nikdo už určitě nečeká, že se budeme učit. Navíc snažit se zplodit komedii o výuce němčiny by bylo mnohem trapnější. Je přeci evidentní, že děláme kulový. O to víc jsem překvapená, když paní zástupkyně nasadí zostra: "Můžete mi říct, co vy tu vlastně děláte?" Trochu ve mně hrkne a koukám na ní. Uvažuji, jestli to jen zkouší nebo myslí svá slova vážně. Než se stačím nadechnout, vmetne jí Pavel do obličeje:" No přece nic!" Ta jen zamrká a tázavě se otočí zase na mě. Ále co, když už tak už. Jestliže se rozhodla přijít nás buzerovat na závěrečnou němčinu a hlavně moji úplně poslední na této škole, má to mít. Pokrčím rameny a v klidu potvrdím: "Nooo, neděláme nic." Zabije mě nebo...? "Máte přece němčinu nebo ne?" "Máme, ale tak je konec školního roku, poslední hodina...." "Chm... no když myslíte" otočí se významně na podpatku a odkráčí. Tak to bysme měli.

Ale ne, neměli. "Hele, zástupkyně", mrkne na nás Ivan za chvilku. Co to má jako být? Dvojité gestapo? "Můžete mi říct, co tu děláte?" slyším dnes už podruhé. Ano, je to gestapo. Teď už neváhám: "No, vlastně nic." "Jak to, že NIC?" zapíchne do mě pohled zástupkyně číslo dvě. "Je to naše poslední hodina." "No a? To přece neznamená, že se tady budete poflakovat venku! Můžete hrát třeba německé hry!" Mám co dělat, abych nevyprskla smíchy. Německé hry??? Tak na ty se ti tu, milá dámo, každej už dneska zvysoka vysere. Radši neřeknu nic, zase nechci zbytečně provokovat. Nakonec se i tahle paní zástupkyně významně otočí na podpatku a odkráčí. 

Čekám, že do třetice si to sem nakráčí paní ředitelka a zeptá se, co děláme. Asi bych jí už doporučila, aby se šla zeptat dvou dotčených paní zástupkyní... No, naštěstí vzala rozum do hrsti a zůstala ve škole.

Autor: Alena Šnajdrová | neděle 9.12.2018 1:18 | karma článku: 20,83 | přečteno: 890x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,54 | Přečteno: 568x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:44

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik