Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Musíš zdravit, paní učitelko

Ze základní školy jsem neodešla v příliš přátelském duchu a ani má "dobrá kolegyně" to svou, ač dobře míněnou, radou nevylepšila. "Hele, já vím, že určitě uděláš, co je potřeba, ale v nové práci musíš každýho zdravit!"

Zůstala jsem na ni koukat s otevřenou pusou. "Jak to myslíš - zdravit?" "No, zdravit, víš, abys předešla zbytečným stížnostem a nedorozuměním." "Někdo si na mě tady kvůli něčemu stěžoval?" "No..." odmlčí se a pak spiklenecky ztiší hlas: "doslechla jsem se, že na tebe někdo donáší na vedení a jedna z těch věcí je, že prostě nezdravíš." 

Vůbec nevím, co na to říct. Vím, že kolegyně to myslí dobře, takže přemýšlím, jak bych jí to vysvětlila. "Heleď, je lepší si věci hned s každým vyříkat, aby pak nebylo zbytečně dusno a nikdo tě nemusel pomlouvat", pokračuje. "Jasně, chápu, co mi chceš říct, ale ono to není tak jednoduché", usměju se trochu trpce. "Žádný otevřený spor jsem tu s nikým neměla, takže co si máme vyříkávat...? A když si potom někdo usmyslí, že se mu na mě něco nelíbí, tak s tím moc nenadělám. Navíc jsem tu od začátku zdravila každého, ale existují kolegyně, které mi několikrát ani neodpověděly, takže je pravda, že jsem je po několika pokusech zdravit přestala." 

Mně, která často zdraví i mužské kolegy středního věku jako první, protože jí prostě přijde trapné kolem někoho projít a neříct ani bů, bude někdo osočovat že nezdraví. Nevím, jestli se mám smát nebo brečet. Je mi však nad slunce jasné, kde tohle celé vzniklo. Přišla nová kolegyně, počítám mého věku, možná dokonce mladší a často jsem jí vídala na dozoru u nás na patře. Takže jednou přicházím do kabinetu, vidím, jak se nese po chodbě (její styl chůze je díky rozměrným tělesným proporcím opravdu nezaměnitelný), na rtech povznesený úsměv. Přemýšlím, kdo by měl koho pozdravit jako první, ale docházím k závěru, že je to jedno. Ona tedy jde proti mně, dívá se mi do obličeje, už jsme kousíček od sebe, nadechnu se, protože ona se evidentně k ničemu nemá. "Dobrý den", prohlásím zdvořile. A co udělá ona? Zvedne hlavu, frňák až do nebe a s ještě přezíravějším úsměvem, než předtím, se sune dál chodbou po své trajektorii. Nejdřív si říkám, že jsem se asi přeslechla a ona určitě pozdravila, ovšem když si podruhé i potřetí udělám stejnou zkušenost, pomyslím si něco o krávě a příště už se nenamáhám. 

Nezřídka se mi stává, že jdu po chodbě a míjím se s kolegou, který čumí jako tele, ale aby otevřel pusu, to ne. Sice trapas je na jeho straně, ovšem já se cítím hloupě za něj, takže se často neudržím a prostě pozdravím. I když se mi to silně příčí vůči chlapovi pod sedmdesát. 

Samozřejmě roli hrají různé faktory - jestli ten muž je nadřízený nebo kolega, starý nebo mladý, jak dobře se známe, atd... na to už je pak dobré nastudovat pravidla etikety, ovšem faktem zůstává, že spousta pánů nemá ani základní vychování. A to jsou, prosím, u nás v práci všichni vysokoškolsky vzdělaní. Inu, asi to spolu moc nesouvisí. 

To samé se mi dnes a denně stává se sousedy a sousedkami a musím říct, že pánové vedou. Rekord je soused okolo padesátky, který se mnou vydrží jet šest pater ve výtahu a nekváknout ani "dobréj". 

A na závěr ještě jedna velmi výživná historka. To mi bylo asi dvacet, studovala jsem a bydlela v podnájmu u staré babky v paneláku. Jednou takhle jdu ven, vyjdu ze dveří a vidím, že z protějšího bytu leze nějaký soused. Chlap maximálně okolo třicítky, potkávám ho dneska poprvé. Projdu kolem něj ke schodišti a tak nějak automaticky čekám, že mě pozdraví. Ale on nic, jen významně, drze kouká a já si říkám, že je pěkně nevychovanej - když už nechce zdravit, tak proč sakra vyhledává oční kontakt?! Tak nic, řeknu si a scházím po schodech dolů, když tu najednou uslyším, jak ten týpek huláká na někoho dalšího ve svém bytě:" No to snad není možný, viděla´s to? Nějaká kráva vylezla na chodbu, jen blbě čuměla a ani nepozdravila. Co si o sobě myslí?!" 

Autor: Alena Šnajdrová | úterý 4.12.2018 0:12 | karma článku: 29,72 | přečteno: 1737x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,22 | Přečteno: 541x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 829x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3720x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,74
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik