Tisíc a jedna noc XL: Dovolená

Noc na dlouhé cestě. Přemýšlím o sobě, Přemkovi, tátovi a životě za poslední týden. Noc, kdy se striktně snažím držet si odstup. Nepsané heslo zní: Když už vidíš, že neunikneš znásilnění, tak si lehni a aspoň si to pořádně užij. 

Sedíme ve vlaku, v kupé (naštěstí) plno lidí, protože jinak nevím, co bych dělala. Přemek vypadá, že spí, ale už mě tím neoblbne! Vždycky, když jsem se doposud byť jen minimálně pohnula, on se ke mně hned obrátil a buď blbě koukal nebo se zeptal, jestli něco nepotřebuju. Ať mě, sakra, nechá žít. Už opravdu lituju, že s ním jedu. Jenže couvnout jsem nemohla.

Byl to velmi náročný týden před odjezdem. Světe, div se, ale chodila jsem každý den na procházku do lesa a slézala kopce a do dalších zase šplhala a prostě jsem to všechno dělala jen proto, abych vybila ten šílený přetlak, který se mě zmocňoval vždycky, když jsem jen pomyslela na to, že pojedu s Přemkem na dovolenou. Nadávala jsem si do krav a hus, ale všechno bylo houby platné - týden se ukrajoval den po dni. Když jsem na tom byla psychicky úplně nejhůř, hopsala jsem z prudkého svahu a napadalo mě, že nejlepší by bylo spadnout a zlomit si nohu - že bych pak aspoň nemohla jet, ale nikdo by neřekl, že jsem srab. Vzápětí jsem se styděla za to, jak se rouhám a že se mi přece nic tak hrozného neděje. No, nestalo se vůbec nic, co by mi mohlo odjezd překazit, takže nezbylo nic jiného, než si prostě zabalit a odjet na nádraží. 

Doprovázel mě táta -.dokonce se plácl přes kapsu (na mámin nepřímý nátlak, nikdy by nic takového neudělal sám od sebe) a objednal celou drožku jen pro nás dva, abych měla s tím obrovským kufrem pohodlí. Můj otec se nikdy moc neuměl chovat před cizími lidmi a před mými kamarády a potenciálními nápadníky už vůbec ne. A co bylo hlavní - nikdy se o to ani nesnažil. Odjakživa si myslí, že je strašně vtipný a každý se jeho vtipům musí smát. No, problém je v tom, že většinu vtipů chápe jen on sám a lidi, kteří ho znají, už si na ty jeho řeči zvykli, ovšem ti cizí nerozumí. Takže jsou leckdy více či méně rozhozeni nebo dokonce uraženi jeho nevhodným chováním. 

Napjatě očekávám, jak bude probíhat setkání s Přemkem. Chvíli jen tak postáváme na nástupišti a už už to vypadá, že všechno dopadne bez nehody, táta v klidu, mluví normálně, spíš méně. Jenže za chvíli si začne se zájmem prohlížet Přemkovo zavazadlo a povídá: "Máš nějakou malou tašku - vešlo se ti do ní všechno, co potřebuješ?" A sakra! "Jo, já myslím, že jo", odvětí kluk nevzrušeně. "Bude tam teplo, tak nepotřebuju moc věcí." "Jó, dyť já to řikam furt, dvoje trenky a dvoje ponožky přece stačí. Stejně budeš nosit plavky." Přemek už kouká malinko zmateně a nejistě - to je přesně ten moment, kdy cizí člověk přestává tušit, jestli to táta myslí vážně nebo ne. I když teď je to asi ta lepší varianta... Protože si ještě moc dobře vzpomínám, jak jsme jeli s rodiči kempovat - bylo mi asi šestnáct - a táta tam chodil celých deset dní v plavkách, protože se přece chodíme často koupat do jezera, je teplo a navíc ušetří trenky. Producíroval se před lidmi jen v mini plavkách a ještě si pochvaloval. Takže snad lepší, když nabyde Přemek dojmu, že si můj táta dělá srandu - byť blbou. 

"A co věci na potápení? Potápíš se, ne? No, ploutve, brejle, šnorchl a tak? To máš ne?" "No, jen brýle a ploutve, šnorchl ne", odpovídá můj společník poslušně. "Hm, hm... ale plavat umíš, ne?" Ale ne! Radši bych se neviděla. "Jo, umim plavat", slyším Přemka, jak odpovídá zase tím svým nevzrušeným tónem. Já toho kluka miluju! Sice vypadá pořád malinko zmateně, ale v zásadě nedává nic znát. Svojí neutrální reakcí tátu úplně odzbrojil, takže už nepokračuje. Za chvilku přijede vlak, rychle se rozloučíme, Přemek mi naloží těžký kufr do vlaku (další malé, bezvýznamné plus) a jedeme.

Přes den to bylo ještě dobré, chvíli si povídáme, chvíli mlčíme, koukáme z okna, cesta pěkně ubíhá, pak pojíme něco ze svých zásob od maminek a zase si povídáme. Všechno je docela v klidu. Ovšem jak se začne šeřit, má naděje, že bych si mohla výlet užít, se rozplývá v prvním večerním oparu. On na mě každou chvíli upírá zraky v nějakém očekávání, a když se dvojice naproti nám k sobě přitulí, málem vyletím z kůže. Odmalička intenzivně cítím napjatou, křečovitou a nepříjemnou atmosféru víc než ostatní a všechno do sebe nasaju. A nebo to jiní lidé cítí stejně, jen se umí lépe obrnit. Tohle je pro mě vždycky hrůza. A i když Přemka nechci, není mi jedno, že se necítí dobře. A teď zrovna naprosto přesně vím, na co myslí a co by chtěl. Jenže já mu to splnit nemůžu. Co nemůžu....nechci!

Tak tedy zaraženě sedíme vedle sebe, on kouká před sebe, já teď pro změnu dělám, že se mi chce šíleně spát, přičemž jsem čerstvá jako už dlouho ne. Nemůžu se uklidnit, sezení začíná být nepohodlné, kroutím se na sedadle a nevím, jak se poskládat, aby se mi aspoň trochu ulevilo. A to nás ještě čeká přinejmenším patnáct hodin cesty. Jasně, mohla bych se natáhnout, v každém kupé je lůžková úprava, ale ležet se bojím. Stejně vím, že neusnu. 

V hlavě si přehrávám, jak jsme pár dní před odjezdem šli s Ninou, Norou a jejím klukem na skleničku vína a já tam dělala machra. Jo, Nora má přítele. Sama jsem se tomu divila, ale na univerzitě se s jedním seznámila, to nevyšlo, protože se s ním nechtěla hned vyspat, on ji podvedl, protože chtěl asi mermomocí sex, tak se s ním rozešla a chvíli na to si našla tohohle - Alexandra. Musím uznat, že Alex je celkem sexy, vlastně docela koukám, jak pěknýho kluka si našla. I když...sexy možná je, ale rozhodla jsem se ho utnout hned ze začátku, protože je mi jasný, že bude i pěkně sebestřednej a povýšenej (k ženám myslím). Takže na každé schůzce mu dávám stěru za stěrou a pěkně na něj útočím, ať si moc nedovoluje. On příliš nereaguje, pořád je nad věcí, někdy na mě i docela nechápavě kouká. No, asi nechce být hnusnej, když jsem Nory kamarádka, ale já ho stejně prokoukla. Ta povýšenost mu kouká z očí. 

Alex je shodou okolností Přemkův spolužák, ale prý se navzájem nemají moc rádi. Paráda, takže jsem se mohla pěkně rozjet. "Hele, chcete slyšet, co jsem udělala?" "Co?" visí mi Nora i Nina na rtech. "Řekla jsem Přemkovi, že s ním pojedu na dovolenou." "Ty jo, to je síla a vy spolu chodíte?" vyhrkne Nina. "Ne, proč?" opáčím. "A proč s ním teda jedeš?" pokračuje. "No, prostě chci někam jet a on se namanul." "Ty jo, to bych neudělala... a co když po tobě bude něco chtít?" "No, to Ello asi bude", přidá se Nora. "Hele, v pohodě, to mám promyšlený. Prostě mu nic nedovolím. A nebo ho přesvědčím, že se mu prostě líbí kluci", řehtám se na celé kolo...

Inu, teď mi vůbec do smíchu není. Přemek už zase pozoruje, jak se kroutím na sedačce. "Hele, tak si natáhni nohy, opři se támhle a dej si je na mě." A už mě za ně bere. No, to víš, že jo, vyděsím se a nejdřív se mu chci vší silou vykroutit, jenže vim, že to takhle nepůjde donekonečna. Co až budeme spolu sami na pokoji spát na manželský posteli?! Sakra! Hahaha, to bude sranda, tam ho, holka, zkus přesvědčit, že se mu líbí kluci. Podvolím se tedy, nechám ho, aby si přitáhl moje nohy na klín a objal je. Je to zvláštní, protože si nejdřív říkám, že to absolutně nevydržím, ale nakonec se cítím docela příjemně. Poprvé za celý den se ve mně rozlije klid a příjemné pocity. Dokonce natolik, že se přestanu na celou situaci soustředit a snad i na chvíli usneme. Ještě než se ponořím do tmy, vytane mi na mysl to šílené heslo se znásilněním. Samozřejmě, od koho jiného, než od Igora. Naše staré přísloví hlásá: "Když vidíš, že se znásilnění nevyhneš, lehni si a aspoň si to pořádně užij."

Autor: Alena Šnajdrová | pondělí 8.10.2018 2:19 | karma článku: 6,22 | přečteno: 483x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,31 | Přečteno: 794x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1488x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3691x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3690x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Nechci chlapa s nižším vzděláním

Tedy s nižším, než mám já. Na sociálních sítích se zmíněný exemplář obvykle profiluje jako absolvent "Vysoké školy života". A osobně? Netřeba pátrat, on mi to vždycky spolehlivě řekne sám...

18.1.2024 v 4:14 | Karma: 40,46 | Přečteno: 10698x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Svět patří těm, co se nepos**ou

V životě jsem se naučila jednu důležitou věc - člověk musí umět rozlišit, před kým a kdy může bezpečně odhalit svoje strachy a skutečné emoce a kdo jich obratem ruky zneužije.

17.1.2024 v 5:06 | Karma: 17,44 | Přečteno: 475x | Diskuse

Alena Šnajdrová

Jak (ne)(s)balit učitele - učitel druhý

Na střední škole už jsem na(ne)štěstí svou snahu o sbalení učitele neopakovala, ovšem na vejšce mi spadla brada hned první týden zimního semestru, kdy se v učebně zjevil on - magistr Zajíček - a já se okamžitě zamilovala.

7.12.2023 v 4:26 | Karma: 17,09 | Přečteno: 844x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, nesnáším telefonování

Už prakticky od dětství se s tím potýkám. Stokrát radši jdu někam osobně, než bych tam volala. Do jisté míry mě vysvobodily emaily a esemesky. Neznámá čísla neberu a známá jak kdy... Naštěstí vím, že v tom nejsem sama.

28.11.2023 v 3:25 | Karma: 17,17 | Přečteno: 628x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak se mi splnil sen aneb intuice, část druhá

Vědci tvrdí, že člověk zdaleka nevyužívá veškerou kapacitu svého mozku. Někteří dokonce odvážně udávají nevyužitost až osmdesátiprocentní. A zjistili už, co jsou sny, kde se berou a proč?

15.11.2023 v 4:25 | Karma: 10,54 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

"Poslouchejte svou intuici", slyšíme všude...

Ale co vlastně je, ta intuice? Dlouhé roky jsem pokaždé nervózně váhala, když jsem si ve složité situaci vzpomněla na radu, že jí mám naslouchat. Já nevím, nevím, křičela jsem v duchu... až nedávno jsem pochopila...

9.11.2023 v 4:15 | Karma: 11,83 | Přečteno: 290x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Chceme více žen v politice - ale musejí se chovat jako chlapi

Jednou jsem zahlédla článek, který řešil zavedení kvót pro zvýšení počtu žen v politice v jisté skandinávské zemi. Na první pohled to vypadá v pořádku a žádoucí, ovšem pak jsem konečně pochopila, co mi tolik vadí.

22.10.2023 v 4:00 | Karma: 22,45 | Přečteno: 1702x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se zamilovala do učitele - učitel první

"Zamilovat se do učitele je snadný", povídá jednou kámoška. "Nemusí se snažit o pozornost, protože se na něj stejně furt díváš, a už jen tím, že je učitel, jedinej v tý třídě a starší, má navrch třeba před tvejma spolužákama..."

3.10.2023 v 4:31 | Karma: 19,88 | Přečteno: 623x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem vystoupila z vlaku

Odevšad se hrnou motivační články, jak nemáme být ovce, chovat se stádovitě a srovnávat se s ostatními. Jsem sice ten poslední, kdo by nesouhlasil, ale na druhou stranu si říkám, jestli takové jednání není vlastně přirozené...

11.9.2023 v 3:06 | Karma: 16,73 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní, můžete mi říct, jaký je rozdíl mezi orálním a análním sexem?

Tři dámy (kamarádky), postupně nakráčejí k němu do obchodu. První má v úmyslu koupit suvenýr. Druhá mlčí a třetí ihned po příchodu svými uměle vylepšenými rty opovržlivě prohlásí: "Fuj, tady to smrdí..."

1.9.2023 v 2:57 | Karma: 25,29 | Přečteno: 1882x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Proč lidi lžou

Jako dítě jsem nechápala, proč moji vrstevníci rodičům lžou. Neměla jsem tu potřebu a připadala si lepší než oni. V dospělosti pak přišli určití lidé a s nimi i moje lži. Asi nejsem lepší, jen jsem měla lepší výchozí podmínky...

13.8.2023 v 3:58 | Karma: 16,49 | Přečteno: 453x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní učitelka svině - 3. díl

Třetí a závěrečný díl minisérie o tom, jak jsem bojovala s učitelkou fyziky. Blíží se konec školního roku a mně hrozí propadnutí, přestože jsem se právě dozvěděla, za jakých okolností mi byla připsána čtyřka z testu...

25.7.2023 v 3:19 | Karma: 25,17 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní učitelka svině - 2. díl

V minulém díle jsem nastínila svůj boj s učitelkou fyziky a končila tím, že se za ní moji rodiče vypravili do školy na konzultaci... Jak to celé probíhalo, a i něco víc, se dozvíte v následujících řádcích.

20.7.2023 v 3:10 | Karma: 28,66 | Přečteno: 1535x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Paní učitelka svině - 1. díl

Přišla nová učitelka na fyziku - prý z nějakýho matematicko-fyzikálního gymnázia. My jsme podle ní byli zřejmě dementi, který je nutno pořádně proškolit. Všechny metody dovoleny. Což se mi vůbec nelíbilo.

10.7.2023 v 8:50 | Karma: 28,30 | Přečteno: 1748x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Ranní ptáče dál doskáče, víc toho sežere a dřív chcípne

A já zase žeru v noci, což je prý horší... Mimochodem nadpis je jen z kategorie blbých vtipů, který jsem kdysi kdesi četla. Nicméně u sov a skřivanů ještě chvíli zůstanu. Aneb co se mi do předchozího článku nevešlo.

27.6.2023 v 3:30 | Karma: 17,67 | Přečteno: 684x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Noční sova nebo rozmazlený lenoch?

Odmalička se potýkám s problémy usnout včas a ráno brzy vstát. Obvykle nezaberu dřív než v jednu a nefunguju před devátou ranní. Jsem líná a rozmazlená?

19.6.2023 v 2:34 | Karma: 14,65 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 175
  • Celková karma 23,78
  • Průměrná čtenost 1269x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik