Tisíc a jedna noc XXVIII: Alkohol

Noc vzteku, bezmoci a romantických představ o vysvobození. Utíkám pryč a nevím, co si počít. Noc, kdy slibuju všem pomstu a jsem u toho hrozně směšná. Nepsané heslo zní: Myslíš, že už to nemůže být horší? A jsi si jistá?

Sama se divím, jak rychle to uteklo a jak jednoduše všechno nakonec šlo. Po počátečních problémech s testem z politologie a ústní zkouškou z jazykovědy jsem úspěšně ukončila svůj první semestr na univezitě. Stálo mě to trochu potu a slz, nechápala jsem, proč jsem tak vybouchla, ale pak mi to secvaklo. Když se teď na vše dívám s nadhledem a odstupem a jsem sama k sobě upřímná, zakopanej pes byl v tom, že jsem pořád spoléhala na to, že to "nějak dám". Že se dvakrát kouknu do papíru, v hlavě něco zůstane a kdyžtak budu vařit z vody jako na gymnáziu. Jenže ono to neprošlo. Absolutně neprošlo. Vzala jsem tedy rozum do hrsti a naznala, že se to tentokrát budu asi muset naučit. A výsledky se dostavily hned.

Moje večerní výlety od začátku letního semestru stagnují. Za Igorem moc nechodím, předmět filosofie s panem Mlynářem už v tomhle semestru nepokračuje a na nic jiného nás neučí. Je mi to líto, protože jsem přesně věděla, jak to dopadne. Nevídáme se, už žádné kafe, žádné rozmluvy. Občas mě napadne, že bych za ním mohla zajít jen tak v době konzultačních hodin, ale nerozhoupu se k tomu. Už to prostě není ono. Často se jen tak plácám odnikud nikam, potřebovala bych si s někým promluvit, jenže to nejde. Je mi divně. Pořád si ale dělám naděje u Zajíčka. Zapsala jsem si nepovinný předmět, který on učí - už podle názvu úplně vykonstruovanou pitomost, ale kvůli němu bych si zapsala snad i zametání chodníků. Těším se zase na naši argumentaci. 

A právě teď sedím ve vlaku do Vídně. O zkouškovém období jsem si zase dosytosti užila svoji rodnou ves, vyspala se, protože jsem nemusela skoro měsíc a půl poslouchat babky rachot. Taky jsem se nemusela dívat na hnusnej ksicht její dcery, která mě od začátku nepřímo terorizuje. Ono to možná vypadá lehce paranoidně, ale cítím, že mě nesnáší. Občas za babkou chodí a pravidelně u ní z neděle na pondělí spí - naštěstí mám rozvrh tak, že můžu jezdit do Vídně až v pondělí dopoledne, takže se míjíme. A domů mizím ve čtvrtek večer, nejpozději v pátek ráno. Je mi z ní vždycky zle. Chová se, jako bych byla úplný nic, vetřelec, kterej akorát překáží, přestože její matce platím. Cítím se proti ní úplně bezmocná. Kdybych si tak i tady ve Vídni mohla promluvit s Igorem!

Bohužel dnes je neděle večer. Sice se uklidňuji, že to určitě proběhne v pohodě, jenže uvnitř se mi všechno svírá. Vůbec se mi tam nechce. Ale nedá se nic dělat. Zítra v osm ráno si musím jít nechat zapsat do indexu ještě jednu zkoušku a přes to nejede vlak. To by mě taky mohli vyhodit, kdybych to neměla v termínu.

Vystoupím z vlaku, za chvíli jsem u babky. Ještě než vůbec vejdu do domu, zmocňuje se mě divný, svíravý pocit, cítím, že je dneska něco špatně. Pomalu odemykám dveře a pak mě do nosu praští šílený smrad! Babka s dcerou rozvalený v křeslech, hlasitě se smějou a celkově dělají šílený hluk. Mám chuť se otočit a útect. Ne, nevydržím to tady! Už zase to vnitřní chvění, bušení srdce. Nenávidím Vídeň, nenávidím školu, nenávidím ty dvě ženský! Otevřu dveře do svého pokoje a málem omdlím. Taky smrad! Ale snad ještě horší než v předsíni. CO tady proboha dělaly? Velkej úklid? Jak kdyby celou místnost polily nějakou chemikálií. To snad není možný. Řítím se k oknu - jsem tu ani ne minutu a už se mi z toho točí hlava. Cítím pálení v krku. Ještě mě tu otráví, vyděsím se. Poleptá mi to určitě sliznice! Pryč!!! Otevřu okno, přestože je venku šílená zima. Tohle je snad jedinej případ, kdy je zima menší zlo. Popadnu oblečení, kabelku a zdrhám pryč. Vypadnu do města, zajdu na svařák, snad to za pár vyčichne.

Usadím se ve své oblíbené hospodě. Škoda, že tu není se mnou Maruška. Ale ta je bohužel u rodičů na Moravě. Zápočet už má dávno zapsaný. Sakra, kdybych nebyla tak líná a nechala si to taky zapsat dřív, nemusela jsem tu dneska trpět. Budiž poučení pro příště. Hlavu vzhůru! Jenže to nejde, zaboha to dneska nejde, propadám se hloub a hloub. Co budu dělat? Usrkávám svařák a cítím, jak mi začíná proudit krev až do konečků prstů. Dneska je vážně hrozná zima. V noci bude určitě mrznout. To mám vyhlídky. Bože, prosím tě, ať můj pokoj vyčuchne! Kdybych tak mohla spát někde jinde. Třeba u Zajíčka. No co, teoreticky by to šlo, vím kde bydlí. Představuju si, jak u něj dnešní mrazivé noci zaklepu, celá zdeptaná, ubrečená, budu se omlouvat, že ho ruším, ale už nevím, jak dál. A jestli mě u sebe nechá přespat. On je nejdřív lehce v šoku, protože mě nečekal, ale protože už se mu dlouho líbím a touží po mně, pozve mě dál. Obejme mě, začne líbat, říká mi krásný věci a já celá roztávám... všechno špatné je zapomenuto. Objednám si další svařák. Zase mi projede hlavou ta myšlenka zpít se do němoty. Abych o ničem nevěděla. Jenže myšlenka přespání u Zajíčka je zajímavější. Začnu promýšlet detaily. Že bych to fakt udělala? To by se holky zbláznily! A já taky. No jo, ale Ello, mysli trochu. Co když bydlí s nějakou ženou? To se pak naprosto znemožníš, budeš za hysterku, za blázna... a nebo co když se mu nelíbíš? Taky možnost. Už jsem se vážně zbláznila?! Spát u Zajíčka? Ne, to nejde, sakra, vrať se na zem. Jaká je asi šance, že to vyjde? Asi tak nula, nula, nic.

Dopíjím ten druhý svařák a je mi na nic. Panebože, kdy tohle skončí? Ale vlastně - uvědomím si najednou - když už věci nemůžou být horší, zlepší se. To je zákonitost, která funguje. Pomalu se uklidňuju. Jenže! Pak mi vytane na mysl jeden náš rozhovor s Igorem. "....ale víte, co je na tý mizérii přece jen dobrý? Že když se cítím tak špatně, že horší už to být nemůže, tak se to zase zlepší." "Vždycky může být horší", utrousil tenkrát a vrtěl hlavou. Úplně živě ho před sebou vidím. Kéž by tu teď byl! S chutí bych mu natáhla jednu po čumáku. Ne, to bych si netroufla, ale aspoň bych mu od plic řekla něco peprnýho, vpálila bych mu všechno, co si myslím o těhle jeho "absolutních pravdách". A jak se u toho tenkrát tvářil. Jakože bez absolutní pochybnosti. Věří, že je nadčlověk nebo co?

Vztekle se zvednu. Není nikdo, kdo by mi pomohl. Zoufale musím něco udělat. A pak mě to napadne! Asi alkohol zapracoval, probudil fantazii a trochu uvolnil blok v mým mozku. Spásná myšlenka! Půjdu spát do hotelu. Do nějakého lepšího hotelu a užiju si klid a mrazivou noc přesně podle sebe. V kabelce mám poměrně dost peněz, tak prostě padnou na hotel, jde o hodně. Nenechám si poleptat sliznici. Mám pádný důvod jít spát jinam. Energicky vykročím a vydám se do noci. Asi po půl hodině ostré chůze dorazím k hotelu, který jsem si vybrala. Začínám se těšit, bude to dobrodružství! Je kolem půlnoci, v hotelové zahradě prázdno, ticho, klid a mír. Vejdu hlavním vchodem do recepce. Tam sedí starší chlápek a trochu podezíravě si mě prohlíží. No co, ať si trne, peníze mám. "Prosím vás, kolik stojí nocleh?" "Sto tolarů, i se snídaní." Sakra, mám jen devadesát, proč je to tak drahý? "A bez snídaně?" zeptám se v poslední naději? "Nejde to bez snídaně..." odvětí nevzušeně ten děděk. V tom odněkud vyleze starší, hodně zanedbaná ženská. "O co jde?" začne se zajímat. "Ále nějaký dítě uteklo od rodičů, musel jsem ji poslat domů." COŽE? Nevěřím vlastním uším a zalapám po dechu. To mluví o MNĚ? Dědek jeden plesnivej. Mně je devatenáct, kreténe slepej, nablblej, pitomej! Podívám se na něj, ale ten už mi přestal věnovat pozornost. Oči bych mu vyškrábala. Chci na něj zařvat, že nejsem žádný malý dítě a že sem od žádnejch rodičů neutekla a že když zaplatim, může mu být uplně jedno, kdo sem. Jenže já nezaplatím, mám málo peněz. Otočím se na podpatku a uteču ven. Moje spása se rozplynula a já venku dostanu záchvat pláče. Z tohohle není úniku. Proč se všechno spiklo proti mně?

 

Autor: Alena Šnajdrová | středa 23.11.2016 2:57 | karma článku: 7,83 | přečteno: 222x
  • Další články autora

Alena Šnajdrová

Ušoun v tanečních

„Hele, co kdybysme šly do tanečních už tuhle sezónu?... trochu si rozšířit repertoár kluků", nadhodím kámošce. „Myslela jsem na to samý, těch exotů z naší třídy mám fakt plný zuby." „Právě, s nima už to příští rok bude o ničem."

22.4.2024 v 1:41 | Karma: 13,54 | Přečteno: 573x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Sebevědomí chlapa poznáš podle toho, jak vypadá jeho žena

Málokterý muž s nízkým sebevědomím má po svém boku ženu, za kterou se kdekdo otočí. Obecně by se tedy dalo říct, že sebejistý muž uloví dámu hezkou a zakomplexovaný ošklivou. Ovšem je to opravdu takhle jednoduché?

30.3.2024 v 2:14 | Karma: 11,65 | Přečteno: 834x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se vyrovnala se závistí

Kdo tvrdí, že nezávidí, ten lže, a závidí ještě víc. Závidím taky a některým lidem některý věci fakt hodně. Občas i kamarádům, za což se stydím. Ale je to lidské a záleží hlavně na tom, jak se svou žárlivostí naložíme.

7.3.2024 v 4:19 | Karma: 19,69 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pomoc, Alenka nosí pořád sukýnky - všechny chtějí být jako Alenka

Preference šatů a sukní se u mě začala zcela zjevně formovat už ve třech letech. Holka nosí sukně a co má být? Pozastavuje se nad tím někdo? Ano, neustále... a nejen pozastavuje, někomu to vysloveně vadí.

13.2.2024 v 4:18 | Karma: 36,31 | Přečteno: 3721x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rallye letní gumy

To se takhle v půlce listopadu objednávám na začátek prosince na přezutí pneumatik. Jo, jsem lempl, ale co se asi může stát? V nejhorším případě napadne jeden den centimetr sněhu, aby druhý den zase roztál. Nebo ne?

5.2.2024 v 3:19 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3722x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,80
  • Průměrná čtenost 1262x
"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...

Seznam rubrik