Alena Šnajdrová

"Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem" (Descartés). Poslední dobou mi pořád někdo říká, že přemýšlím až příliš...
  • Počet článků 176
  • Celková karma 21,73
  • Průměrná čtenost 1262x

Seznam rubrik

Alena Šnajdrová

Můj seznam životních jistot

Tento pomyslný seznam začal vznikat už někdy před patnácti lety, kdy jsem trávila večery na bytě jen se starým rádiem, hloupým mobilem a bez internetu.

20.3.2023 v 18:50 | Karma: 14,34 | Přečteno: 406x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem, já hulvát, nepozdravila souseda

Jak to vypadá, když muži nezdraví jako první, neodpovědí na pozdrav nebo dokonce vyžadují, abyste je první zdravily vy? Nezdvořilost vyhnaná do extrému. A nebo snad emancipace a rovnost pohlaví vyvedená do dokonalosti?

13.3.2023 v 2:49 | Karma: 22,59 | Přečteno: 971x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak vytočit "odborníka" na výživu ... aneb ani muže se radši neptejte na věk

O různé výživové směry a stravování už se zajímám spoustu let, takže když mě pozval jeden známý na přednášku člověka, který se živí jen syrovým masem a vejci, musela jsem ho vidět - minimálně ze zvědavosti...

10.3.2023 v 19:46 | Karma: 19,67 | Přečteno: 627x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem nevěděla, kde čteme

Na základce to bylo něco jako stigma - když vás paní učitelka vyvolala, abyste se předvedli nahlas, a vy jste nevěděli, kde čteme! Každému se někdy zadařilo, ovšem jistí žáci si to nesměli dovolit - a už vůbec ne opakovaně.

27.2.2023 v 3:12 | Karma: 19,71 | Přečteno: 469x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Ženy rodí děti a muži nechodí na vojnu

Brácha si při procházce stěžoval, že v dnešní době to mají chlapi těžký. Očekává se od nich, že budou dělat všechno - a co potom tedy dělají ženy? Opáčila jsem, že můj dojem je podobný, akorát spíš obráceně...

20.2.2023 v 3:11 | Karma: 23,86 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

I učitelky se musejí přezouvat

Před sedmi lety jsem nastoupila na základku jako učitelka. První den si tam nakráčím v krásných šatech a lodičkách, aby mě zástupkyně hned poslala se přezout. A jaký div se zračí v její tváři, když zjistí, že nemám do čeho.

30.1.2023 v 18:31 | Karma: 35,35 | Přečteno: 3704x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Rozděluje snad Pavel nebo Babiš náš svět?

Má jeden člověk moc rozseknout Českou republiku na dva odlišné světy? Na dobro a zlo? Na špatné a dobré? Ne. Na všechno se dělíme my sami a musím říct, že to není ani jeden z kandidátů, z koho je mi na zvracení...

25.1.2023 v 2:55 | Karma: 27,65 | Přečteno: 730x | Diskuse| Politika

Alena Šnajdrová

Tábor hrůzy

Ve čtrnácti jsem poprvé (a naposled) v životě projevila touhu jet na tábor. Všechno vypadalo skvěle - mimo jiné i proto, že mi moje "kamarádka" Karolína slíbila společné bydlení ve stanu. Ovšem asi mi nebylo přáno...

14.1.2023 v 3:05 | Karma: 34,32 | Přečteno: 4297x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Můj "kamarád houmles"

Kterak jsem ve svých jednadvaceti, zaslepená a omezená, potkala šedesátníka, který byl taky takový. Já proto, že jsem toho ještě moc nezažila a on proto, že zažil až příliš mnoho. A taky o tom, jak je svět opravdu malý...

4.1.2023 v 3:14 | Karma: 22,62 | Přečteno: 746x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak učitelka zdeptala žáky

Svoji první paní učitelku na základce jsem měla moc ráda, ovšem občas trpěla (a my taky) zvláštními zkraty, z nichž některé si pamatuju dodnes. Dokázala udělat z "malé housenky velkou housenku" a zavolat si na to i pana ředitele.

13.12.2022 v 3:01 | Karma: 35,40 | Přečteno: 5831x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak si Štěpánka nechala zvětšit prsa

Aneb když se krásná holka rozhodne být ještě krásnější za pomoci plastických chirurgů, estetických dermatologů a kdo ví, čeho všeho ještě...

9.12.2022 v 2:00 | Karma: 29,55 | Přečteno: 1334x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Deset věcí, které nesnáším

Úvodem varuji, že tento článek je stoprocentně subjektivní, emočně zabarvený a do vysoké míry mojí leností poznamenaný.

1.12.2022 v 18:42 | Karma: 19,27 | Přečteno: 854x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Lituji, že jsem to neudělala

Ačkoli se úplně neztotožňuju s momentálně dost populárním moudrem: "Nelituj toho, co jsi udělal, ale toho, co jsi neudělal", následující věc je opravdu z kategorie těch, kterých člověk později lituje, že neudělal.

19.11.2022 v 1:14 | Karma: 37,78 | Přečteno: 5168x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jak jsem se (ne)vyspala s Cyrilem

Cyril byl pěknej, sportovní, zábavnej a dá se říct i sexy kluk, se kterým bych bývala docela ráda chodila. Ovšem pak jsme spolu strávili noc a musím konstatovat, že Cyril to teda vážně zabil...

14.11.2022 v 2:22 | Karma: 26,86 | Přečteno: 1611x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Pan učitel svině - aneb paradox slušňáka

"Určitě jste o mně a o tomhle předmětu už hodně slyšeli, a tak říkám, jo, je to pravda, jsem svině. Dávejte si pozor", prohlásil poté, co napochodoval do místnosti, a předtím, než nám vůbec sdělil podmínky získání zápočtu.

8.11.2022 v 2:32 | Karma: 42,61 | Přečteno: 6879x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Jednou v noci

Miluju noční procházky. A nálada té dnešní byla ještě podtrhnutá hustým oparem. Aneb mlha přede mnou - mlha za mnou.

18.10.2022 v 3:03 | Karma: 7,65 | Přečteno: 410x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Šnajdrová

Světlo na západě

Napsáno na procházce při podzimním západu slunce, v období, kdy rána a večery už jsou chladné, někdy i mrazivé. Cestou mi přišlo na mysl dílo "Svítání na západě", ale nevzpomněla jsem si, kdo ho napsal...

13.10.2022 v 17:42 | Karma: 8,68 | Přečteno: 258x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Šnajdrová

Vlčí máky

Napsáno v době, kdy odkvétají vlčí máky. Výsledkem momentální nálady je nepříliš veselá úvaha o lidském (mém) strachu...

7.10.2022 v 16:03 | Karma: 8,81 | Přečteno: 198x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Šnajdrová

Jak mi zmodernizovali komunistický bazén

Já, jako stará, zkostnatělá konzerva, jsem nebyla zrovna nadšená, že nám budou rekonstruovat sprchy a šatny v místním bazénu. A to nejen proto, že více jak dva měsíce fungoval s omezeními. Dám tomu šanci, řekla jsem si posléze...

28.9.2022 v 2:28 | Karma: 19,98 | Přečteno: 752x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Já, rozmazlené dítě

Bylo mi asi sedm, sestřence o rok míň. Na výletě v Praze jsme uviděly v jednom krámě "krásnou" kabelku a obě ji chtěly. Kabelka však měla hodně chyb a ji rodiče přesvědčili, aby si vybrala jinou. Mě ne - já si postavila hlavu.

22.7.2022 v 18:11 | Karma: 15,26 | Přečteno: 685x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Bigfoot v bazénu

O tom, jak mě moje téměř roční holčička pustila do bazénu, ovšem pod jednou podmínkou - že si neoholím nohy a navíc to nebudu řešit. A jak jsem obstála?

16.5.2022 v 13:30 | Karma: 13,05 | Přečteno: 467x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Věříte v Boha, paní učitelko?

O tom, jak jsem se poprvé v životě stala třídní, jak jsme šli temnou nocí hledat poklad a jak jsme toho našli nakonec mnohem víc.

3.5.2022 v 2:30 | Karma: 20,46 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Co neříkejte těhotným

Či spíše: Co neříkejte mně, když jsem těhotná. Sestavila jsem si vlastní "hitparádu" otravných, neomalených, někdy až urážlivých řečí, které jsem si vyslechla. Aneb kdyby se každý staral sám o sebe, to by bylo na světě krásně!

3.2.2022 v 1:24 | Karma: 17,11 | Přečteno: 887x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Tak je nechte, ať se poperou!

Ačkoli se sama řadím mezi pejskaře, stále mi zůstává rozum stát nad tím, jak se někteří z nich chovají. Ovšem pravda je, že vůbec nezáleží, do jaké kategorie se řadíme, ale jací jsme lidé...

5.9.2021 v 0:24 | Karma: 25,52 | Přečteno: 826x | Diskuse| Společnost

Alena Šnajdrová

Tisíc a jedna noc XL: Dovolená

Noc na dlouhé cestě. Přemýšlím o sobě, Přemkovi, tátovi a životě za poslední týden. Noc, kdy se striktně snažím držet si odstup. Nepsané heslo zní: Když už vidíš, že neunikneš znásilnění, tak si lehni a aspoň si to pořádně užij.

15.3.2021 v 1:04 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost